۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۹۸۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

رسانه ملی جوانان را با نظام آموزشی حوزه علمیه آشنا کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه بیشتر خانواده‌های ایرانی با نظام آموزشی حوزه‌های علمیه ‌آشنا نیستند؛ از این رو بیشتر ترجیح می‌دهند تا ادامه تحصیل فرزندان در دانشگاه‌ها باشد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر بحث کنکور و آزمون سراسری دانشگاه ها چنان مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته که گویی سرنوشت جوانان ایرانی با دانشگاه گره خورده است و در این میان از تبیین نظام آموزشی حوزه های علمیه غفلت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: به آن میزان که به دانشگاه ها توجه می شود، حوزه های علمیه مورد بی مهری قرار می گیرند، همه ساله آزمون سراسری ورودی حوزه های علمیه کشور برگزار می شود، اما هیچگاه شاهد پخش برنامه هایی با این رویداد نبوده ایم.

وی با بیان این‌که صرف انعکاس اخبار ازمون ورودی حوزه های علمیه کافی نیست، گفت: آن چنان‌که که برای ورود دانش آموزان به دانشگاه ها تبلیغ و برنامه سازی صورت می گیرد، باید برای تحصیل جوانان در حوزه های علمیه نیز تلاش هایی انجام شود.

حجت الاسلام عظیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب خانواده های ایرانی با نظام آموزشی حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی آشنا نیستند؛ از این رو بیشتر ترجیح می دهند تا ادامه تحصیل فرزندان در دانشگاه‌ها باشد.

وی با تأکید بر این‌که خانواده‌های متدین فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به حوزه‌های علمیه بفرستند، اظهار داشت: کمبود روحانی و مبلغ موضوعی اساسی در استان محسوب می شود که در دراز مدت در حوزه‌های فرهنگی و دینی آثار سوئی در پی‌خواهد داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات