۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۹۹۶۸
معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی:

تبدیل پژوهشکده دانشنامه‌نگاری به پژوهشگاه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این پژوهشکده بر تبدیل شدن آن به پژوهشگاه تأکید کرد.
حجت الاسلام فاضل حسامي


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت‌های گسترده این پژوهشکده بر تبدیل شدن آن به پژوهشگاه تأکید کرد.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با بیان این‌که دو سال از تأسیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری می‌گذرد، افزود: فعالیت‌های دانشنامه‌ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از این زیر نظر مرکز دانشنامه‌ها انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت، گستره مخاطبان و ضرورت ورود به موضوعات جدید، ضرورت فعالیت مرکز دانشنامه‌ها را در قالب مرکزی جدید دو چندان کرد، از این رو با توسعه فعالیت‌ها ساختار سازمانی و تشکیلاتی مرکز دانشنامه‌ها توسعه یافته به پژوهشکده دانشنامه‌نگاری ارتقا یافت.

حجت‌الاسلام حسامی با بیان این‌که پژوهشکده دانشنامه‌نگاری زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اداره می‌شود و ریاست کلان کلیه دانشنامه‌ها بر عهده حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد است، گفت: ساختار این پژوهشکده شامل ریاست پژوهشکده، معاونت فنی پژوهشی، معاونت خدمات پژوهشی و معاونت اجرایی و چندین دفتر از جمله دفتر نظارت و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به فعالیت‌ هر یک از معاونت‌ها اظهار داشت: معاونت فنی پژوهشی بیشتر به مباحث محتوایی مقالات و ساختار مقالات توجه دارد و معاونت خدمات پژوهشی برای تولید مقالات در سطح عالی مقدمات کار را فراهم کرده و بستر سازی می‌کند.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی افزود: تولید منابع مورد نیاز، تهیه نرم‌افزارهای لازم، برگزاری دوره‌های آموزشی، بسترسازی برای نقد دانشنامه، بسترسازی برای ایجاد مدخل‌های ترجمه و فراهم کردن سرویس‌های لازم برای تولید محتوا از فعالیت‌های معاونت خدمات پژوهشی است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های گسترده، وسعت کار و تعریف مأموریت‌های مختلف این پژوهشکده در قالب چشم‌انداز پنج ساله اظهار داشت: تبدیل پژوهشکده دانشنامه‌نگاری به پژوهشگاه و تبدیل هر دانشنامه به یک پژوهشکده ضروری است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات