۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۸۰۲۹۰

آیت‌الله نوری همدانی از سیاست های دولت در برنامه هسته ای قدردانی کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تقدیر از سیاست های هسته ای مسؤولان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: برنامه هایی که مسؤولان در برابر آژانش هسته ای در پیش گرفته اند، برنامه های بسیار خوبی است.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر چهارشنبه، در دیدار شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر اقشار مردمی، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، مطالعه تاریخ ائمه اطهار(ع) را بسیار مهم، آموزنده و حاوی نکات و مطالب گهربار دانست.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در دو جبهه فرهنگی و مبارزاتی کار کردند ابراز داشت: اولین حوزه کاری امامان معصوم(ع)، انجام کار فرهنگی به منظور دعوت مردم به سوی حق و هدایت آنها به سوی کمال بوده است.

این مرجع تقلید بر ضرورت بهره گیری بیش از پیش جامعه از رهنمودهای ائمه معصومین(ع) و آموزه های دینی و اسلامی تاکید کرد و گفت: این بزرگواران مسیر هدایت و کمال همه افراد و انسان ها را مشخص کرده اند و ما باید از تعالیم و آموزه های این اولیا الهی درس بگیریم و این مبانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام، هرگونه نظام غیر ولایی و طاغوتی را نامشروع خواند و تصریح کرد: بر اساس آموزه های اسلامی و دینی، در راس حکومت باید نبی، امام معصوم(ع) و در دوران غیبت امام زمان(عج) نیز باید ولی فقیه حاکم باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، علت عقب ماندگی مسلمانان را انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلام دانست و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مسیر هدایت و ترقی و کمال بشر و امت اسلام را مشخص کردند، ولی متاسفانه به دلایل متعدد از مسیر ترسیم شده توسط ایشان انحراف بوجود آمد.

وی اضافه کرد: علت انحطاط و عقب ماندگی مسلمانان نیز انحراف از مسیر ترسیم شده توسط نبی گرامی اسلام، فقر مادی و فرهنگی و همچنین سلطه حاکمان جور و استبداد بوده است.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه، مبارزه و جهاد را دومین کار انبیا و اولیا الهی دانست و بیان داشت: زندگانی ائمه اطهار (ع) هیچ گاه از مبارزه و جهاد خالی نبوده است و ما نیز با تبعیت از ائمه معصومین(ع) باید روحیه جهادی و استکبار ستیزی خود را در برابر دشمنان حفظ کنیم.

وی با تقدیر از سیاست های هسته ای مسؤولان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: برنامه هایی که مسؤولان در برابر آژانش هسته ای در پیش گرفته اند، برنامه های بسیار خوبی است، زیرا با ملایمت نمی توان با آنها صحبت کرد.

این مرجع تقلید با قدردانی از پیشنهادهای جدید مسؤولان کشور در خصوص برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما باید همواره قدرت همه جانبه خود را حفظ کنیم و بحمدلله امروز نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف نظامی، صنعتی، پزشکی و فناوری پیشرفت های بسیار خوبی کرده است.

وی با تشریح دستاوردهای داخلی و بین المللی انقلاب اسلامی ایران، فرمایشی از امام راحل را متذکر شد و بیان داشت: همانگونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی تاکید کردند، انقلاب اسلامی ایران برخاسته از قیام عاشورا و زمینه ساز قیام حضرت مهدی(عج) است .

حضرت آیت الله نوری همدانی شناسایی نقشه های دشمنان را امری ضروری و مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: برای مقابله با دشمنان انقلاب و اسلام، برخورداری از قدرت فرهنگی، علمی و جهادی امری ضروری است و ما باید خود را به این شاخص ها مجهز و مسلح کنیم. /924/پ202/ص

ارسال نظرات