۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۸۰۴۴۶
دبیر جشنواره ملی طلاب جوان برتر‌:

برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه باید از مرحله شعار بیرون بیاییم

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره ملی طلاب برتر، با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف، نقش دولت در حمایت از تشکل های مردم نهاد را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای حاکم کردن مقوله حجاب و عفاف و پوشش برتر در جامعه باید از مرحله شعار بیرون آمد.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام عباس ابراهیمی، دبیر جشنواره ملی طلاب برتر،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف گفت: موضوع حجاب و عفاف در تمامی ادیان الهی، امری پذیرفته شده است.

وی حجاب و عفاف را یک مسأله هویتی مرتبط با عقاید و آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و ابراز داشت: ورود در این مسأله نیازمند برنامه ریزی لازم و آسیب شناسی دقیق است و باید متناسب با نیازها و مقتضیات یک مسأله هویتی در آن ورود پیدا کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی، ترویج ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی و بی بندوباری را از جمله نقشه های دشمنان دانست و تاکید کرد: برای حاکم کردن حجاب برتر باید از مرحله شعار بیرون بیائیم و به کارهای محتوایی لازم بپردازیم.

دبیر جشنواره ملی طلاب جوان برتر اظهار داشت: نسل جوان ما، افرادی علاقه‌مند به مسائل و موضوعات هویتی هستند و از عقائدی دینی و ارزشمند بهره می‌برند، منتهی این مسائل هنوز تبدیل به رفتار نشده است.

وی پر کردن خلاء بین اعتقاد و رفتار را وظیفه روحانیان و طلاب حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: جوانان انقلاب اسلامی ایران، جوانانی ذاتا پاک و سالم هستند، ولی ممکن است به دلیل ناآگاهی ظواهرشان پسندیده نباشد.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش روحانیان و طلاب در مسائل فرهنگی، بر ضرورت ترویج تبلیغ چهره به چهره تأکید و تصریح کرد: اگر فضای تبلیغ چهره به چهره با اولویت طلاب جوان پررنگ شود و در این راستا برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق و درستی داشته باشیم، موفق خواهیم شد فاصله بین اعتقاد و رفتار را کم کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه تأکید کرد: اگر بخواهیم مسأله حجاب و عفاف را یک مسأله صرفاً حاکمیتی بدانیم موفق نخواهیم شد رسالت های خود را به درستی انجام دهیم، حاکمیت و دولت باید بازوی توانمند امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی نقش حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای آموزشی را در نهادینه کردن مقوله حجاب و عفاف مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: خانواده ها نیز نقش مهم و بارزی در این راستا دارند و نباید از نقش آنها غفلت کرد.

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: خانواده‌ها باید نمادهای دینی و اسلامی را به فرزندان خود آموزش دهند و آنها را از نقشه های شوم دشمنان آگاه کنند.

وی با اشاره به نقش دولت، مجلس و قوه قضائیه در مقوله حجاب و عفاف بیان داشت: نقش دولت و مجلس در این مساله، نظارتی و محافظتی است و باید با برنامه ریزی مناسب نهاد مدرسه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش را حمایت و به تقویت معروف و جلوگیری از رواج منکر کمک کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی، حمایت دولت از سازمان ها و تشکل های مردمی فعال در زمینه حجاب و عفاف را ضروری دانست و ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد، به دلیل ورود تخصصی در موضوعات و داشتن انگیزه لازم، میزان اثربخشی و تاثیرگذاری آنان بیش از نهادها و تشکل های دولتی است.

دبیر جشنواره ملی طلاب برتر اضافه کرد: هرچند تاکنون حمایت‌هایی از سوی دولت از نهادها و تشکل‌های مردمی صورت گرفته است، ولی این حمایت‌ها کافی نیست و باید به صورت جدی‌تر ادامه یابد؛ زیرا نهادهای مردمی گلایه‌هایی را در این خصوص دارند و به کمک بیشتر نیازمند هستند. /924/ت302/س
ارسال نظرات