۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۸۰۴۴۷
امام جمعه قم:

خطبه های نماز جمعه بازوان توانمندی برای صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماز جمعه را ظرفیت فوق العاده ای برای پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر خطبه های نماز جمعه در طول سال های انقلاب نبود، شاید امکان نداشت دولت ها به تنهایی بتوانند بر مشکلات فائق آیند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري


آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی تصریح کرد: شخصیت برجسته آیت الله طالقانی در انقلاب اسلامی ایران شناخته شده است.

وی از مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان فردی مجاهد و مبارز یاد کرد و ابراز داشت: آیت الله طالقانی به عنوان فردی مبارز، مجاهد و ضد ظلم و استبداد رژیم طاغوت شناخته شده و از مراتب علمی و معنوی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه در خصوص شخصیت آیت الله طالقانی مهم است اعتماد بالای ملت به وی بود و حضرت امام راحل، هم در طول حیات این شخصیت بزرگوار و هم بعد از ارتحال وی تعابیر بسیار ارزشمندی را در خصوص وی بکار بردند که این موضوع جایگاه برجسته وی را نشان می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مرحوم آیت الله طالقانی شخصیت قابل قبولی در بین همه شخصیت های علمی و سیاسی کشور بود و نفوذ و صراحت کلام و تاثیرگذاری وی در حوادث بعد و قبل از انقلاب اسلامی بسیار جالب توجه و قابل تامل است.

وی در ادامه، نماز جمعه را از جمله فرایض عبادی و سیاسی دانست و با اشاره ظرفیت فوق العاده فکری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نماز جمعه بیان داشت: یکی از مسائل مهم تاثیرگذار در تداوم اسلام از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون، خطبه های روح بخش نماز جمعه بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خطبه های نماز جمعه را صیقل دهنده روح و روان مخاطبان و جامعه دانست و تاکید کرد: با توجه به وظایفی که خطیب نماز جمعه برعهده دارد، خطبه های نماز جمعه، نمازگزاران را با جدیدترین مسائل آشنا می کند و در تهذیب نفس و تذکیه انسان نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره مطالب اخلاقی ارائه شده در خطبه های نماز جمعه و توصیه به تقوا و تهذیب نفس در این فریضه عبادی و سیاسی ابراز داشت: تذکراتی که خطیب نماز جمعه در خصوص ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی مطرح می کند، در توجه دادن جامعه و افراد به مسؤولیت هایی که عهده دار هستند بسیار مؤثر است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: نماز جمعه فرصت بسیار مناسبی است تا خطیب و امام جمعه گرایشات اخلاقی مردم را ارتقا داده و جامعه را از هر تهدیدی که از ناحیه دشمن متوجه اسلام و انقلاب است، آگاه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نماز جمعه هم راه درست و مستقیم را به جامعه نشان می دهد و هم مردم را از نقشه های دشمنان آگاه می سازد خاطرنشان کرد: نماز جمعه، جامعه را از افتادن در باتلاق هایی که دین و اسلام را از بین می برد، نجات می دهد و ضروری است امت اسلام به ابعاد مختلف این فریضه عبادی و سیاسی توجه بیشتری داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری، نقش نماز جمعه را در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی کلیدی و بی نظیر خواند و با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه بازوان توانمندی برای صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی است ابراز داشت: خطبه های نماز جمعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی در تبیین حوادث و جریانات مختلف بسیار مؤثر و کارگشا بود.

عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: اگر خطبه های نماز جمعه و هشدار و انذارهای ائمه جمعه در طول سال های انقلاب اسلامی نبود، شاید دولت ها به تنهایی قادر نبودند مشکلاتی که دشمنان سر راه ملت و جمهوری اسلامی قرار می دادند را حل کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات