۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۰۴۶۴
امام جمعه تبریز:

امنیت عراق تنها با خروج اشغالگران برقرار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به انفجارهای اخیر کاظمین گفت: امنیت عراق تنها با خروج هر چه سریع تر اشغالگران برقرار می شود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه ‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: بعثت نبی مکرم اسلام مایه تحول جامعه اسلامی هدایت بشریت در مسیر صحیح بود.

وی با بیان این که بعثت نبی مکرم اسلام مهم ترین حادثه تاریخ است، تاکید کرد: در شرایطی که اعراب جاهلی در نهایت جهالت بودن اقدام به زنده به گور کردن دختران خود می کردند، ارزش‌های اخلاقی و انسانی احیا شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انفجارهای شهر کاظمین در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: رد پای آمریکا در این حادثه تلخ دیده می شود، سفر اخیر و نامبارک معاون رییس جمهور آمریکا به عراق موجب این بمب‌گذاری ‌ها و جنایات شده است.

وی با بیان اینکه سفر معاون رییس جمهور آمریکا به عراق با هدف تفرقه‌افکنی میان شیعیان و تلاش برای ریاست جمهوری علاوی بوده است، گفت: امنیت عراق تنها با خروج هر چه سریع تر اشغالگران برقرار می شود.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به فرمان رهبری در خصوص اجرای اصول اصلاح الگوی مصرف در جامعه گفت: ‌این مسئله دغدغه 19 ساله رهبری است و ایشان از سال 70 به این مسئله به صورت خاص تاکید داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تاکید بر اصلاح مصرف در زمینه نان، آب، سوخت و برق و گاز مورد تاکید خاص رهبری قرار گرفته و همگان در تحقق این فرمایشات رسالت خطیری بر عهده دارند.

آیت‌ الله ‌شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت علامه سید‌حسن فضل‌الله اظهار داشت: پیام رهبر فرزانه انقلاب گویای شان و منزلت این عالم ربانی بوده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به دیدار اخیر هنرمندان صدا و سیما با رهبر فرزانه انقلاب گفت‌: اصول کلی و راهبردی صدا و سیما در این دیدار تشریح شد، رهبری در این دیدار با منطبق نبودن برخی برنامه‌ها بر شأن اسلامی جامعه تاکید داشتند./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات