۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۸۰۵۳۳
مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران:

دانشگاه‌ها با پوشش مطلوب و اسلامی فاصله دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وضعیت پوشش در دانشگاه با وضع مطلوب و مورد نظر جامعه اسلامی فاصله زیادی دارد و این مسأله نشان‌دهنده نبود فعالیت‌های فرهنگی به صورت دقیق و کامل است.
دانشگاه‌ها با پوشش مطلوب و اسلامی فاصله دارند
مسعود چکشیان، مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وضعیت کنونی حجاب در دانشگاه‌ها اظهار داشت: وضعیت پوشش در دانشگاه با وضع مطلوب و مورد نظر جامعه اسلامی فاصله زیادی دارد و این مسأله نشان‌دهنده کافی نبودن فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه است.

چکشیان با اشاره به فعالیت‌های مقطعی در زمینه گسترش فرهنگ حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به یک برنامه جامع و علمی نیاز است چون که فعالیت های مقطعی نتایج معکوسی در پی خواهد داشت.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به فعالیت های انجام گرفته در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: کارگروه حجاب و عفاف این دانشگاه در حال تهیه طرحی برای سال تحصیلی جدید و اجرای برنامه های متنوع آموزشی، تربیتی برای دانشجو ها و کارکنان با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان این قشر فرهیخته جامعه است.

وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تصریح کرد: در عصر جدید که کشورهای استکباری از رسانه به عنوان ابزاری برای تهاجم به کشور ها استفاده می کنند، نقش رسانه ملی به خوبی نمایان می شود که این رسانه باید از جایگاه خود به خوبی استفاده کرده و به وسیله هنر به مقابله با این تهاجم ها به خصوص در زمینه حجاب بپردازد.

چکشیان از خانواده به عنوان اصلی‌ترین نظام اجتماعی یاد کرد و ابراز داشت: خانواده جایگاهی است که در آن اصول اساسی شخصیت انسان شکل می گیرد و یکی از اقدامات مؤثر برای ترویج فرهنگ حجاب اجرای برنامه ها و کارگاه های آموزشی و مهارتی برای خانواده‌ها است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز حجاب را از عوامل مهم در تأمین امنیت روانی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ حجاب سبب استحکام کانون خانواده، احساس امنیت و اطمینان از حضور سالم در جامعه می شود؛ چون فضای ظاهری جامعه تأثیر بسزایی در شکل‌گیری رفتار اعضای آن دارد./945/پ202/س
ارسال نظرات