۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۸۰۵۷۷
آیت الله حیدری:

‌تعالی جامعه در گرو ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، رشد و تعالی جامعه را در گرو ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دانست که می تواند علاوه بر حفظ کانون گرم خانواده مردان بزرگ را پرورش دهد.
‌تعالی جامعه در گرو ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، با اشاره به آیه «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین» حجاب را عاملی برای جلوگیری از آسیب رساندن به زنان دانست و اظهار داشت: پیام مهم این آیه مصونیت حجاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حجاب کامل برای حفظ و نگهداری شخصیت زن لازم است، ابراز داشت: حجاب کامل، حجابی است که تمام جمال و زیبایی زن را بپوشاند و آنها را از نگاه های آلوده مصون دارد.

وی در ادامه ثمره حجاب را رشد و تعالی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: زنانی که حجاب و عفت را رعایت می کنند افزون بر حفظ کانون گرم خانواده، مردان بزرگ را پرورش داده و جامعه را به سوی رشد، تعالی و پیشرفت سوق می دهند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که بد‌حجابی و بی‌حجابی از ابزار های مهم جنگ نرم دشمن است، تصریح کرد: به سبب ضربه سهمگینی که از سوی اسلام و انقلاب اسلامی ایران به دشمنان اسلام وارد شده است، آنان همواره به دنبال ضربه زدن به ارزش های مقدس اسلام و انقلاب بوده اند؛ از این رو تنها راه مقابله با آن را تهاجم از طریق جنگ نرم و محورهای اصلی این جنگ را رواج فرهنگ بد حجابی و بی حجابی در جامعه اسلامی قرار دادند.

آیت الله حیدری با بیان این که استحاله فرهنگی، استحاله سیاسی و استحاله اخلاقی از محورهای جنگ نرم است، استحاله فرهنگی را جایگزینی فرهنگ سکولار و لیبرالیسم با فرهنگ فاطمی، علوی و حسینی خواند و افزود: دشمنان در نظر دارند با هدف بدبینی مردم نسبت به مسؤولان، نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه، استحاله سیاسی و با جایگزینی فرهنگ ابتذال، بی بند و باری، بی غیرتی و بی عفتی غرب با دعا، حج و نماز جمعه استحاله فرهنگی را در بین ملت ایران رسوخ دهند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز، اوج جنگ نرم را حوادث پس از انتخابات دانست که سبب تحمیل هزینه های سنگینی به نظام و انقلاب شد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با هوشیاری رهبر معظم انقلاب این فتنه به خاموشی گرایید.

وی تنها راه شکست دشمن در عرصه ترویج فرهنگ بد حجابی را به میدان آمدن بانوان عفیف در سنگر و پرچم چادر خواند و تصریح کرد: همه آحاد مردم در این راستا مسؤولیت دارند که نقش خواهران در این عرصه برجسته است./945/پ202/س
ارسال نظرات