۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۸۰۹۴۹
امام جمعه اندیمشک:

تابستان بهترین زمان برای تغذیه فکری جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک تابستان را بهترین زمان برای تغذیه فکری جوانان دانست و گفت: طلاب و روحانیان در این فصل می توانند با بهره گیری از آموزه های اسلامی جهت فکری صدها و یا هزاران جوان را تنظیم و در محضر اسلام و انقلاب قرار دهند.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه شهرستان اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستان اظهار داشت: یک اصل کلی که از امام راحل(ره) برای طلاب به یادگار مانده این است اگر کسی بخواهد در حوزه از جنبه علمی، معرفتی و معنوی پیشرفت کند باید از تعطیلات بیشترین بهره را ببرد.

وی با بیان این که اگر نظری به زندگانی بزرگان بیاندازیم در می یابیم که آنان پس از تقویت بنیادهای معرفتی که در مواجهه با تفکرات متضاد با اسلام همواره عرضه اندام می کنند در برابر تهاجم های فرهنگی دشمن مقابله می کردند، ابراز داشت: طلاب باید در پشت خاکریزهای عقیدتی و اخلاقی و سیاسی برای ارتقای بعد انقلابی جامعه قدم بر دارند؛ چرا که پس از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی شدت گرفته و به جنگ نرم تبدیل شده است.

امام جمعه اندیمشک، تعطیلی تابستان را فرصتی مناسب برای حضور روحانیان در مساجد دانست و خاطر نشان کرد: تابستان زمان و فرصت بسیار مناسبی است تا طلاب و روحانیان فعالیت های خود را در مساجد، مؤسسات و کانون های فرهنگی جهت تعلیم و تعلم جوانان و نوجوانان سپری کنند.

وی برگزاری کلاس های تابستان حوزه های علمیه برای طلاب را در صورتی مفید دانست که آنان علاوه بر شرکت در این کلاس ها و افزایش سطح تحصیلی خود بتوانند دوره هایی مانند طرح ولایت ، مهدویت و شناخت فرق ساختگی را برای جوانان برگزار کنند.

حجت الاسلام خدامی با بیان این که طلاب باید اوقات خود را تقسیم بندی و به همه ابعاد زندگی خود و خانواده رسیدگی کنند افزود: بزرگان دین مبین اسلام همواره بر برنامه ریزی در طول زندگی تأکید داشتند تا بتوانیم به همه وظایف خود رسیدگی کنیم.

وی با بیان این که در تابستان می توان جهت فکری صدها یا هزاران نفر را تنظیم و در محضر اسلام و انقلاب بخدمت گرفت، ابراز امیدواری کرد: طلاب با فعالیت و تلاش بیشتر از فرصت تعطیلات بخوبی استفاده کنند؛ چرا که ما سربازانی هستیم که هم به تقویت معنوی و علمی خود باید بپردازیم و هم در جهت ارتقا سطح دین جامعه خود گام برداریم./945 /ت302/ص

ارسال نظرات