۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۱۲۸۷

نگاهی به فعالیت های بنیاد فرهنگی مهدی موعود خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)با ارائه گزارشی،‌ فعالیت‌ها و طرح‌های این بنیاد را ‌ تشریح کرد.
مهدويت
احمد پور فرجی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تاریخ تأسیس این بنیاد اظهار داشت: بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان خوزستان در نیمه شعبان سال 1387 با مسؤولیت آیت الله موسوی جزایری در جوار حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی بنیاد مهدویت ابتدا هیأت مدیره ای متشکل از مدیر کل صدا و سیما، آموزش و پرورش، اوقاف، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ای از سپاه پاسداران و دانشگاه های استان تشکیل شد که ریاست این هیأت مدیره را آیت الله‌ حیدری عهده دار شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعو‌د‌(عج) خوزستان در ادامه از افتتاح32 شعبه این بنیاد در شهرستان‌های خوزستان در نیمه شعبان سال جاری خبر داد و گفت: قبل از فرارسیدن نیمه شعبان فراخوان رابطان این شهرستان‌ها که از سوی ائمه جمعه معرفی می‌شوند، جهت تبیین و ابلاغ خطوط کلی برنامه‌های بنیاد در استان خوزستان برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر بنیاد مهدویت استان خوزستان پنجاه طلبه خواهر و پنجاه طلبه برادر متخصص در زمینه مباحث مهدوی دارد که در سراسر استان کلاس‌ها و برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ و معارف مهدویت برگزار می‌کنند.

پور فرجی به گزارشی از برنامه های این بنیاد پرداخت و ابراز داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با صدا و سیما مرکز خوزستان برنامه ای با عنوان «در انتظار آفتاب » سال گذشته در بیست قسمت پانزده دقیقه ای با محوریت موضوعات مهدوی از سیمای استانی پخش شد.

وی با بیان این که این برنامه با حضور کارشناسان کشوری و استانی تهیه شده بود، روزهای جمعه قبل از نماز مغرب و عشا در روزهای جمعه از شبکه استانی پخش می شد، افزود: در سال جاری نیز این برنامه به « شمیم دیدار » تغییر نام و زمان پخش به 19:30 تغییر یافت.

پور فرجی اظهار داشت: همچنین این برنامه که در سیزده قسمت تهیه شده، مدت زمان پخش آن به بیست و پنج دقیقه افزایش یافت است که تا کنون هفت قسمت آن از سیمای خوزستان نمایش داده شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) خوزستان از دیگر برنامه‌های دیگر در سال گذشته را برگزاری کلاس های مهدویت برای کارمندان ادارات استان بود که این مسئله نقطه عطفی در ترویج فرهنگ مهدویت بود.

وی ادامه داد: همچنین در اداره آموزش و پرورش استان خوزستان کانون‌های مهدویت را راه اندازی کرده ایم که این مسأله سبب شده تا 970 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 54 هزار معلم را تحت پوشش قرار دهیم.

پور فرجی اعزام پانزده کارشناس مهدوی به پانزده مسجد اهواز و حومه که آ‌یین معنوی اعتکاف را برگزار کردند را از جمله فعالیت‌های این بنیاد خواند و خاطر نشان کرد: در سال جاری برنامه ریزی جهت اعزام کارشناس به مساجدی که کلاس های اوقات فراغت را در اهواز و حومه برگزار می کنند انجام داده ایم که با همکاری سپاه پاسداران خوزستان این برنامه اجرا خواهد شد.

وی از راه‌اندازی سامانه پیام‌کوتاه بنیاد مهدویت استان خوزستان با شماره 30009313 همزمان با میلاد امام جواد(ع) خبر داد و اظهار داشت: در نظر داریم مسابقه ای به مناسبت نیمه شعبان برگزار کنیم که در این مسابقه به کوتاه‌ترین و زیباترین پیام کوتاه مهدوی جوایز نفیسی به قید قرعه اهدا کنیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان با تشریح چگونگی ارتباط سامانه با مخاطبان، عضویت در این سامانه را برای عموم آزاد دانست و اظهار داشت: افزون بر این که هفته‌ای دوبار احادیثی از امام زمان برای مخاطبان اعزام می‌کنیم، به مناسبت‌های اعیاد ملی و مذهبی، ولادت‌ها و شهادت‌ها نیز پیامک‌هایی نیز ارسال خواهیم کرد.

پور فرجی به نشستی با حضور مدیر کل اداره ارشاد خوزستان، دبیران و سردبیران روزنامه های محلی اشاره کرد و بیان داشت: در این جلسه مصوب شد که روزنامه های محلی استان ستون مهدوی را برای ترویج فرهنگ مهدویت به شکل منظم در نشریات خود در روزهای پنج‌شنبه اختصاص دهند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) خوزستان به طرح آموزشی ضمن خدمت برای کارمندان ادارات استان اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح که ویژه کارمندان ادارات و سازمان‌ها است در موضوعاتی همچون آموزش قرآن، احکام، ولایت فقیه و اخلاق اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این طرح در ساعات غیر اداری در ادارات و سازمان های مربوطه به مدت بیست ساعت اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این طرح علاوه بر بهره مندی از مزایایی معنوی طرح، سبب ارتقای شغلی آنها نیز می شود.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود‌(عج) خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با ایجاد زیرنویس‌هایی درباره امام زمان(عج) و فرهنگ مهدویت در زیر‌نویس قبوض آب، برق، گاز، تلفن و همچنین برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب‌ با محوریت امام زمان(عج)، در عرصه ترویج مهدویت اثرگذار باشیم./945/ز503/س
ارسال نظرات