۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۱۳۵۸
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

ریشه تمام موقوفات کشور وابسته به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: اگر نام اهل بیت(ع) از موقوفات برداشته شود موقوفه ای در کشور باقی نخواهد ماند؛ بنابراین باید فعالیت های مستمر و منسجم فرهنگی با موضوعیت اهل بیت(ع) در این موقوفات انجام شود.
وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، روز گذشته در نشست اعضای اداری و رؤسای ستادی این اداره که با حضور حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد، با اشاره به وجود ده هزار موقوفه و صد هزار رقبه در استان، اظهار داشت: استان خراسان و شهر مشهد به عنوان قطب موقوفات کشور هستند و در هیچ منطقه ای از کشور تعداد موقوفات با این استان برابری نمی کند.

وی ادامه داد: تعداد 350 بقعه و امام زاده در سطح استان وجود دارد و امروز دو اولویت احیاء و حفظ موقوفات در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محصور کردن اراضی موقوفات استان را ضروری دانست و گفت: در دو سال گذشته علی رغم این که شاهد رکود بازار بودیم، ولی با تلاش و همکاری مسؤولان ادارات اوقاف در سطح استان بدون این‌که ذره ای از موقوفات واگذار شود، افزایش در آمد داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: اگر نام اهل بیت(ع) از موقوفات برداشته شود موقوفه ای در کشور باقی نخواهد ماند و باید فعالیت های مستمر و منسجم فرهنگی با موضوعیت اهل بیت(ع) در این موقوفات انجام شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: با کمک روحانیان و ائمه جماعات استان فراخوانی برای جمع آوری و شناسایی موقوفات توسط مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد و شکل گیری جریان فرهنگی در بقاع متبرکه، خاطر نشان کرد: از جمله بزرگ ترین اقدامات فرهنگی، برگزاری طرح نشاط معنوی است که نسل جوان توانسته اند با حضور در فضای بقاع متبرکه و امام زاده ها معارف دینی را آموزش ببیند./968/پ202/ص

ارسال نظرات