۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۸۱۷۸۹
آیت الله شبستری:

دوری از قرآن عامل مشکلات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دوری از آموزه های ارزشمند قرآنی عامل بروز بسیاری از مشلات و ناهنجاری های جهان اسلام است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: متأسفانه قبل از انقلاب اسلامی، قرآن در سطوح مختلف با مهجوریت خاصی روبه‌رو بود، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد اجرای مبانی ارزشمند این کتاب آسمانی هستیم.

وی با تأکید بر عملی شدن مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در جامعه‌ تصریح کرد: توجه به مفاهیم قرآن ضرورت امروز جامعه ایران و ممالک اسلامی است، چراکه تنها راه مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان عمل به قرآن و آیات الهی است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که حضور فعالان قرآنی در جامعه زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان است، گفت: باید مفاهیم اسلامی و قرآنی با زبانی خوش و نرم به جوانانی که با فرهنگ قرآنی و اسلامی ناآشنا هستند، انتقال داده شود.

نماینده ولی فقیه در ‌آذربایجان شرقی با تشریح توطئه‌های استکبار جهانی در قالب ناتوی فرهنگی خاطر‌نشان کرد: دشمنان با درک مقتضیات زمان، درصدد انحراف جوانان قرآنی و مذهبی هستند، ضرورت هوشیاری جوانان و فعالان قرآنی بیش از پیش احساس می‌شود.

امام جمعه تبریز در ادامه بر تبلیغ معارف قرآنی از سوی مبلغان حوزوی تأکید کرد و گفت: باید به واسطه مبلغان قوی که مسلط به زبان های مختلف هستند در زمینه تبلیغ اسلامی تلاش کرد.

همچنین معاون قرآن و عترت دفتر گسترش فرهنگ نماز و قرآن آموزش و پرورش کشور با اشاره به برگزاری بیست و هشت دوره مسابقات قرآنی در کشور، از انتشار کتاب سبز باغ در موضوع مسابقات قرآنی در کشور خبر داد.

محمد‌رضا مسیب‌زاده تأکید کرد: این کتاب براساس وعده ای که سال گذشته در مشهد مقدس به فعالان قرآنی کشور داده شده بود؛ برای نخستین بار منتشر شده است.

معاون قرآن و عترت دفتر گسترش فرهنگ نماز و قرآن آموزش و پرورش کشور پرداختن به فعالیت‌های آموزشی قرآنی را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی کشور دانست و بر ضرورت توجه به فرهنگ قرآنی تأکید کرد./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات