۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۱۸۳۰
ظهور آغازی دوباره(33)؛

استاد حوزه علمیه تبریز: صهیونیسم فرهنگ انتظار را مغایر با اهداف خود می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه تبریز گفت: غرب و صهیونیسم فرهنگ انتظار را مغایر با اهداف سلطه جویانه خود می داند.
حجت-الاسلام نظري


حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بحث ظهور منجی جنبه جهانی پیدا کرده است، اظهار داشت: بحث مهدویت حتی مستکبران را به مقابله و مبارزه با این فرهنگ واداشته است.

حجت الاسلام نظری افزود: هم اکنون از طرفی جوامع و ملت ها برای تحقق صلح و آزادی و امنیت تلاش می کنند و از سوی دیگر استکبار برای جامه عمل پوشاندن به منافع خود با این رویکرد مبارزه می کند و در واقع هر فکر و فرهنگی را که بتواند آزادی و صلح واقعی را به ارمغان آورد با آن می جنگند.

وی افزود: در این عرصه که غرب و صهیونیسم فرهنگ انتظار را مغایر با اهداف سلطه جویانه خود دانسته و با شیوه های مختلف اطلاعاتی، فنی و سیاسی به مقابله با آن می پردازند باید جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور در تقویت این فرهنگ متعالی بکوشند.

نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه تبریز ادامه داد: ایجاد شبکه ماهواره ای مهدویت، راه اندازی شبکه تلویزیون مهدویت، ایجاد وبلاگ ها و سایت های اینترنتی، تاسیس دانشگاه ها و مراکز علمی مهدویت، ارئه آگاهی های درست به مردم در خصوص فرهنگ انتظار و شناسایی دشمنان و منحرف کنندگان فرهنگ مهدویت، چاپ کتاب های پر محتوا و مستند در مورد محدویت و صدها کار دیگر از جمله ضروریاتی است که بایستی انجام گیرد تا بتواند از این فرهنگ انسان ساز دفاع کند.

حجت الاسلام نظری با انتقاد و اظهار تأسف از محتوای ضعیف کتب چاپ شده در این خصوص تصریح کرد: انتشار کتب ضعیف و عوامانه و نیز رواج اشعار سست برای مدح امام زمان باعث می شود که جامعه به سمت توسل به فرهنگ احساسی حرکت کند که این پدیده، هم مردم را از ترفندهای دشمنان برای سلطه آنان غافل می کند و هم به این حرکات ظاهری خود دلخوش کرده و از برکات منتظر واقعی بودن بی بهره می‌مانند.

وی به گروه های انحرافی و اشخاص فعال در رابطه با مهدویت اشاره کرد و گفت: گروهی هستند که به هر وضع مطلوب راضی و به امید فرج می مانند و گروهی بدتر از آنها خود به ترویج فساد مبادرت می کنند تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند.

استاد حوزه علمیه تبریز گفت: باید با تبیین انتظار سازنده، آگاه بود و جلوی ترویج عرفان های کاذب و ترویج فرهنگ غلط انتظار ویرانگر را‌ بگیریم./935/ت302/س

ارسال نظرات