۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۱۸۵۹
ظهور آغازی دوباره(29)؛

آیت الله فاضل لنکرانی: ‌دین الهی بدون توجه به مهدویت درک نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در زمان غیبت ادعای رؤیت و علم به آرای امام زمان(ع) دروغ است.
آیت الله فاضل لنکرانی: ‌دین الهی بدون توجه به مهدویت درک نمی‌شود
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: مسأله مهدویت یکی از مسائل بنیادین در اسلام و در مجموعه ادیان آسمانی است و هر مسلمانی باید به این مسأله مهم توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان این‌که بدون توجه به بحث مهدویت، انسان نمی‌تواند رسالت دین را درک کند، ادامه داد: به نظر ما رسیدن به دین جامع و کامل بدون اگاهی از مساله مهدویت امکان پذیر نیست.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: غایت رسالت تمام انبیای الهی ختم به وصایت و تحقق مهدویت است.

وی با اشاره به اینکه پیوسته سؤالات زیادی پیرامون بحث غیبت صورت می گیرد، اظهار کرد: فلسفه غیبت از مسائلی است که علمای اسلام مطالب گوناگونی مانند امتحان بودن برای مردم و ارتقای مقام معنوی مردم در عصر غیبت برای آن عنوان کرده اند که البته صحیح هم است اما باید توجه داشت که انتظار سری از اسرار الهی و از مطلبی است که فهم کامل آن برای ما امکان پذیر نیست.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: غیبت فعل خاص الهی است که بشر از حقیقت این فعل آگاهی کامل ندارد.

وی در ادامه بیان داشت: منتظر واقعی هیچ‌گاه مدعی رویت نیست و حضرت مهدی(عج) در آخرین توقیع خود به آخرین نائب خاص در زمان غیبت صغری گفته‌اند که مدعی رؤیت دروغ گو است و باید تکذیب شود.

استاد درس خارج حوزه بیان داشت: اگر کسی ادعای تشرف به محضر امام زمان(عج) را داشته باشد جزء منتظران نیست و همچنین است کسی که ادعا می کند که از نظریات و آرای شخص امام(ع) آگاه است.

وی اضافه کرد: سنت الهی بر این واقع شده تا در زمان غیبت، احکام بر اساس اصول و کلیات استخراج شده و از سوی فقها بیان شود؛ بنابر این ادعای علم به نظر امام کذب است. /909/ت302/س
ارسال نظرات