۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۸۲۰۲۵
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

اعتقاد به معاد به زندگی انسان جهت می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه های عینی معاد در قرآن کریم،‌ اعتقاد و باور به معاد و قیامت را عامل هدایت و جهت دهی زندگی انسان ها دانست.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلپایگان، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز، چهارشنه شب،‌ در جمع مردم گلپایگان،‌ به بررسی و تحلیل معاد از منظر قرآن کریم و تبیین نمونه های عینی معاد در قرآن کریم پرداخت.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به نمونه های عینی معاد در قرآن کریم،‌ اعتقاد به معاد را مایه نجات و رستگاری انسان دانست و تاکید کرد:‌ اعتقاد به معاد به زندگی انسان ها جهت می دهد و باعث می شود انسان در دام گرفتاری ها و مصائب قرار نگیرد.

وی با اشاره به روایاتی به بررسی نقش معاد در زندگی انسان ها پرداخت و گفت: در قرآن کریم و آموزه های اسلامی و دینی، نمونه های عینی معاد به کرات آمده و به آثار عملی ایمان به معاد در زندگی فردی و اجتماعی انسان نیز اشاره شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتقاد و باور به معاد، نفس اماره انسان را مهار و رام می کند تاکید کرد: باور به روز قیامت و معاد، موجب می شود که انسان‌ هر عملی را انجام ندهد و همواره خود را در محضر حضرت حق ببیند و خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خویش بپندارد.

وی با بیان اینکه معاد از مسائل مهم و سرنوشت ساز زندگی انسان است ابراز داشت: خداوند تبارک و تعالی در همین دنیا برای درک و باور پذیری بیشتر مردم و جامعه، نمونه های زیادی از بازگشت روح به بدن و معاد جسمانی را قرار داده است‌ تا اهل تدبر و تامل به این موضوعات مهم توجه کنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم تاکید کرد:‌ داستان اصحاب کهف،‌ داستان حضرت ابراهیم و‌ قضیه گاو بنی اسرائیل از جمله نمونه های عینی است که در قرآن کریم به تفصیل به جزئیات آن نیز اشاره شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه این نمونه های قرآنی باید برای همه بشر درس باشد خاطرنشان کرد: در مساله معاد و قیامت،‌ آنچه مهم و حیاتی است این است که انسان باور به قیامت داشته باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد:‌ اگر باور به قیامت و مساله معاد وجود نداشته باشد،‌ انسان به گمراهی کشیده می شود و نفس اماره او را به سوی تباهی و ظلالت سوق خوهد داد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات