۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۸۲۰۴۲
نیمه دوم سالجاری؛

همایش ملی حجاب و عفاف در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی حجاب و عفاف و نقش آن در توسعه مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پایدار بانوان در اصفهان برگزار می شود.
همايش ملي حجاب و عفاف


به گزارش خبرگزاری رسا، همایش ملی حجاب و عفاف و نقش آن در توسعه مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پایدار بانوان به همت اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان، نیمه دوم سالجاری برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، کمیته عفاف و حجاب و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وابسته به اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با همکاری اداره کل امور فرهنگی دانشگاه اصفهان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در صدد است تا همایش ملی حجاب و عفاف و نقش آن در توسعه مشارکت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پایدار بانوان را در نیمه دوم سال جاری برگزار کند.

این همایش در سه حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برگزار و محورهای حوزه اجتماعی آن را موانع و راهبردها و آسیب های اجتماعی پایدار زنان، حجاب، عفاف و امنیت اجتماعی و فردی حوزه اجتماعی، علل و موانع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و نقش حجاب در چرخه توسعه اجتماعی تشکیل می‌دهند.

بدحجابی در نگرش جامعه شناختی، علل روانشناختی بدحجابی، حجاب جنبه‌ها و جلوه‌ها، جایگاه حجاب در نظام اسلامی و نقش آن بر مقوله اجتماعی، حجاب در نگاه شرع و قانون، حجاب نگاه دیروز چالش امروز دغدغه‌های فردا، خانه جبهه مشارکت اجتماعی زنان و حجاب و پست مدرنیسم را از دیگر محورهای حوزه اجتماعی این همایش است.

همچنین حجاب سیاسی یا سیاست حجاب، نقش حکومت اسلامی در ترویج حجاب، حجاب و دموکراسی، حجاب و مشارکت سیاسی پایدار زنان، مسئولیت ها و اختیارات، دولت اسلامی در زمینه عفاف وحجاب، نگاه غرب به حجاب زن مسلمان و حجاب و عفاف مسلمان در اندیشه غرب محورهای حوزه سیاسی هستند.

فرهنگ عفاف خانواده و دولت، مسؤولیت‌ها و بایسته‌ها ، فمینیسم و جایگاه زن در اسلام، تاریخچه حجاب در اسلام، حجاب زن در اسلام، تاریخچه حجاب در اسلام، حجاب و علل پیدایش حجاب، حجاب انتخاب تاریخی زنان ایران، زمینه‌سازی کشف حجاب برتر در ایران، عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم، ضرورت حجاب از منظر اجتماعی محورهای حوزه فرهنگی همایش را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تا تاریخ 31 شهریور و اصل مقالات خود را تا 31 مهرماه سالجاری به دبیرخانه همایش ارسال کرده و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 7932224-7932236 پیش‌شماره 0311 و یا به نشانی اینترنتی www.hejabui.ir مراجعه کنند. /920/د102/ص

ارسال نظرات