۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۸۲۰۷۶
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان:

آیت الله مشکینی، عالمی جامع الاطراف و حامی جدی ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان، مرحوم آیت الله مشکینی را از شخصیت های کم نظیر انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: ایشان تا لحظات آخر عمر شریف خود در راه نظام اسلامی و ولایت فقیه حرکت کرد و در این مسیر ثابت قدم بود.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان، از اساتید حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت هشتم مردادماه،‌ سالروز ارتحال مرحوم آیت الله مشکینی و گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را از مصادیق بارز عالم جامع الاطراف دانست.

وی تاکید کرد: مرحوم آیت الله مشکینی در مسائل فقهی، اصولی و علمی تبحر خاصی داشت و به مسائل سیاسی و اجتماعی نیز احاطه بسیار خوب و حضوری به معنای واقعی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان، دفاع از کیان انقلاب اسلامی را از شاخص های بارز شخصیت مرحوم آیت الله مشکینی ذکر کرد و ابراز داشت: وی تا آخرین روزهای عمر بابرکت و شریف خود، در راه دفاع از نظام اسلامی و امام راحل و ولایت فقیه ثابت قدم بود.

وی مرحوم آیت الله مشکینی را از جمله شخصیت های کم نظیر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما کمتر چنین شخصیت های جامعی را سراغ داریم و این عالم ربانی الگو و اسوه ای بود که جامعه ما به ویژه حوزویان باید از سیره و منش وی الگو بگیرند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به ساده زیستی و تواضع کم نظیر آیت الله مشکینی گفت: بعد اخلاقی و معنوی این عالم مبارز و بصیر با وجود اینکه عالمی جامع الاطراف بود، بر سایر ابعاد وجودی و شخصیتی وی غلبه و برتری داشت.

وی بیان داشت: ما در مسائل علمی و نظری می گوئیم هدف علم فلسفه، تفسیر و فقه و دیگر علوم باید اخلاق و ساختن انسان باشد و این ترسیم از لحاظ نظری در شخصیت مرحوم آیت الله مشکینی فعلیت یافته بود.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: تمام علومی که مرحوم آیت الله مشکینی از جمله فقه، تفسیر، اخلاق و حدیث، در آن تبحر داشت، در خدمت اخلاق و ساختن جامعه قرار گرفته بود، وی تنها اخلاق نظری نمی کرد و از نفوذ کلام بسیار بالایی برخوردار بود.

وی با اشاره به درس اخلاق مرحوم آیت الله مشکینی تاکید کرد: همه افرادی که در جلسه درس اخلاق این عالم زاهد شرکت می کردند، اشک شان جاری می شد و بنده نیز به کرات این موضوع را مشاهده کرده ام.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تاکید کرد: رییس فقید مجلس خبرگان رهبری در جلسه درس اخلاق، با سخنان، مواعظ و تذکرات نافع و ظریف خود، همه افراد را منقلب می کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که مرحوم آیت الله مشکینی از عظمت فوق العاده و نفوذ کلام بسیار بالایی برخوردار بود و حرف و سخنی که می زد، از دل بر می آمد و بر عمق جان و دل شیفتگان مسائل معنوی و اخلاقی می نشست.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در پایان، بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه طلاب و روحانیان از زندگی فردی و اجتماعی آیت الله مشکینی تاکید کرد و ابراز داشت: امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه ما توفیق دهد که از راه و سیره این بزرگان دین الگو بگیریم. /924/ت302/ص
ارسال نظرات