۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۲۵۱۱

دهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان در سراب برگزارمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ سراب گفت: در دهمین جشنواره شعر آذربایجان، آثار ارسالی شاعران جوان درباره حجاب و عفاف و نقش آن در سلامت اخلاقی جامعه در بخش ویژه جشنواره‌ معرفی خواهد شد.
دهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان در سراب برگزارمی‌شودرضا شفیع نژاد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سراب،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: دهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان‌ با هدف اعتلای علمی و ادبی و شناسایی و شکوفا‌سازی استعدادهای عالی در بخش شعر و شاعری، 27شهریورماه در سراب برگزار خواهد شد.

‌شفیع‌نژاد با تشریح جزئیات این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در دوبخش آزاد و ویژه برگزار خواهد شد که بخش ویژه جشنواره در سه موضوع حجاب و عفاف، مهدویت و ولایت فقیه، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی خواهد بود.

وی افزود: شاعران می‌توانند اشعار خود را به دوزبان ترکی آذری و فارسی به جشنواره ارسال کنند و حداکثر آثار ارسالی در هر موضوع چهار اثر است.

رییس اداره ارشاد اسلامی سراب ،با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری که شاعران جوان می توانند منعکس کننده همه آرمانها ،سیاستها،روش‌ها و واقعیت‌های انقلاب شان باشند،ابراز داشت: زبان شعر می تواند گویا‌ترین وسیله برای بیان ارزش‌هایی چون حجاب و عفاف و نقش ان در سلامت اخلاقی جامعه باشد و شاعران متعهد کشوردر قالب شعر و متون ادبی می‌توانند به ترویج و اشاعه بیشتر مفاهیم الهی و اسلامی در جامعه همت گمارند.

شفیع نژاد اضافه کرد: در دهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان آثار ارزشمند شاعران جوان پس از بررسی و انتخاب در مجموعه‌ای با نام کتاب شعر جوان چاب خواهد شد‌؛ همچنین‌ در کنار این جشنواره نمایشگاهی از خوشنویسی و نقاشی هنرمندان سرابی با موضوعات مختلف برپا می‌شود.

شفیع نژاد از شاعران جوان کشور خواست آثار مکتوب خود را تا پانزده شهریورماه به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در اداره ارشاد سراب ارسال کنند‌ و یا با نشانی اینترنتی ershadesarab@gmail.com مکاتبه کنند.

گفتنی است، دهمین جشنواره شعر جوان آذربایجان با حضور شاعران جوان از استان‌های کشور و با همکاری انجمن ادبی واقف سرابی به مدت یک روز در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد برگزار خواهد شد‌ و از آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد./949/پ202/س
ارسال نظرات