۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۳۲۲۳
در ماه مبارک رمضان؛

بیش از پنج هزار مسجد در خراسان رضوی پذیرای میهمانان خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از غبارروبی بیش از پنج هزار مسجد این استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
مسجد
حجت الاسلام سیدرحیم خطیبی، کارشناس مسوول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: با توجه به اینکه مساجد بزرگ ترین پایگاه های معنوی، فرهنگی و اعتقادی مردم هستند مردم رویکرد خوبی به مساجد دارند و به ویژه در ماه مبارک رمضان در نمازهای جماعت و برنامه های قرآنی مساجد حضور فعال دارند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارد اشت: 5070 مسجد در خراسان رضوی از طریق ستادهای غبارروبی که با حمایت معنوی و فرهنگی سازمان تبلیغات استان با حضور امام جماعت، بسیج، هیئت امنا و سایر تشکل های فعال در مسجد تشکیل شده است، شست و شو و غباروبی، زیباسازی و عطرافشانی می شوند.

حجت الاسلام خطیبی با اشاره به جمع آوری قرآن های فرسوده از مساجد تصریح کرد:‌ بسته به میزان توانمندی ادارات و نهادهای هر شهر یا بخش و روستا و کمک های مردمی، مساجد به لحاظ امکانات نیز تجهیز می شوند.

وی یادآور شد: جهت تغذیه فکری و فرهنگی مسوولان مساجد، گردهمایی ائمه جماعات و مسوولان هیئت امنای مساجد با حضور آیت الله نوری همدانی در هفته گذشته برگزار شد.

مسوول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان طرح تفسیر موضوعی با حضور اساتید برجسته در مساجد اجرا می شود که نقش و اهمیت تدبر در قرآن، جایگاه همت و تلاش از منظر قرآن، جریان شناسی نفاق و بصیرت دینی، بررسی آثار ارتکاب جرم ، حجاب و عفاف در قرآن و جوان، راهکارها و آسیب ها ار جمله موضوعات مورد بررسی در این جلسات محسوب می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات