۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۸۳۲۶۵
امام جمعه اندیمشک:

وظیفه اصلی خبرنگاران اطلاع رسانی شفاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک وظیفه اصلی خبرنگاران را اطلاع رسانی شفاف و دقیق خواند و خواستار ارتقای کیفی رسانه ها در بعد دینی شد.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، خبرنگاری را حرفه‌ای سخت و حساس خواند و گفت: باید اطلاع رسانی دقیق‌، عالمانه و عمیق از جریانات ناب مذهبی از سوی خبرنگاران انجام شود.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که خبرنگاران باید در پی اطلاع رسانی شفاف باشند، ابراز داشت: اطلاع رسانی های شفاف می تواند کمک چشمگیری به رشد جامعه کند.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به سطح فعالیت های دینی در عرصه رسانه اظهار داشت: متأسفانه باید گفت سطح فعالیت های دینی، مذهبی و فرهنگی رسانه های کشور بسیار سطحی و غیر قابل استفاده برای اهالی فکر، اندیشه و فرهنگ جامعه است.

وی ابراز امیدواری کرد: رسانه ها از ژرف اندیشی بیشتری برخوردار شوند و در سطح وسیع تری به ارائه مبانی بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین جهت تبلیغ مفاهیم دینی، این مقوله را غیر قابل انکار دانست و افزود: البته تکنولوژی نباید دقت در محتوا را تحت تأثیر خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه اندیمشک با اشاره به این که خدای متعال تمامی رسولانی را که برای هدایت اقوام می فرستاد به زبان و ابزار آن قوم مجهز می کرد، خاطر‌نشان کرد: امروز ابزار قوی و تکنولوژی پیشرفته شده است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ از این رو خبرنگاران باید فعالیت چشمگری در این عرصه داشته باشند.

حجت الاسلام خدامی در ادامه با تقدیر از خدمات و تلاش‌های صادقانه خبرگزاری رسا در خوزستان گفت: این خبرگزاری تخصصی باید افزون بر اطلاع رسانی، به جهت‌دهی افکار و افراد در عرصه دین بیشتر پرداخته و در این راستا ارتباط خود را با علمای حوزه بیش از پیش ارتقا بخشد.

وی سرعت عمل در ارائه اخبار و گزارشات را از نقاط مثبت خبرگزاری رسا خواند و گفت: همچنین توجه خاص به مباحث مذهبی از دیگر نقاط مثبت رسا است که آن را از دیگر خبرگزاری ها متمایز کرده است.

امام جمعه اندیمشک در پایان با اشاره به تأثیرگذاری تجزیه اخبار با نگاه تبلیغی در ایام مختلف پیشنهاد کرد در روزهای مذهبی همچون ایام فاطمیه، محرم و رمضان تمرکز اخبار روی این مقولات بیشتر شود./945/ت302/س
ارسال نظرات