۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۳۲۷۱
مجری شبکه های تلویزیونی باکو‌:

مدعیان حقوق بشر عامل شهادت آیت الله بهشتی بودند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مجری شبکه های تلویزیونی در باکو گفت: کشورهای روسیه، فرانسه، آمریکا و انگلیس در طراحی بمب‌گذاری و شهادت آیت الله بهشتی نقش داشتند.
مدعیان حقوق بشر عامل شهادت آیت الله بهشتی بودند
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حمید هریسچی روز گذشته در بازدید از دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی در تبریز ضمن تمجید از نگاه دموکراتیک و مردم سالار مردم ایران گفت: در هیج جای دنیا نمی توان چنین مردم خونگرم، بانزاکت و فهیم از لحاظ بشردوستانه پیدا کرد.

شاعر، فیلسوف، استاد ادبیات و کارشناس و مجری شبکه های مختلف تلویزیونی در باکو گفت : در بازدیدی که از جای جای کشور عزیز ایران داشتم به فرهنگ غنی و تاریخی ایرانیان بخصوص مردم تبریز رشک بردم .

وی با اشاره به چاپ بیش از دو میلیون نسخه روزنامه در ایران، آن را در مقایسه با تیراژ کشورهای مدعی دموکراسی در نوع خود تحسین برانگیز دانست و افزود: باید بگویم که دموکراسی در آن سوی مرزها مفهوم خود را از دست داده است .

هریسچی با اشاره به درصد بالای آزادی‌های دینی و اعتقادی در جمهوری اسلامی ایران افزود: زندگی مسالمت آمیز اقوام، اقلیت ها، مذاهب و زبانهای مختلف درکنار هم ایران را به عنوان الگوی بی نظیری در اهتمام به اعلامیه جهانی حقوق بشر تبدیل نموده است.

مجری شبکه های تلویزیونی ANS و SPACE باکو ضمن اذعان به دخالت صریح ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در موضوع قره باغ و تخریب مساجد آذربایجان افزود: خوشبختانه موضوع تخریب مساجد که می رفت به سمت چالشی بین مسلمانان و سایر ادیان منطقه کشیده شود با پادرمیانی رئیس جمهور الهام علی اف خاتمه یافت که امیدوارم منبعد شاهد چنین مسائلی در آذربایجان نباشیم.

استاد دانشگاه های باکو با اشاره به این‌که دخالت کشورهای بیگانه، موضوع قره باغ را حاد کرده است، افزود: در صورت عدم دخالت کشورهای دیگر می توانیم به زودی شاهد پایان کشمش دولتهای ارمنستان و آذربایجان در موضوع قره باغ باشیم.

هریسچی با تقدیم سندی از لئونید راسادین (LEONID RASSADIN)روزنامه نگار خبرگزاری تاس (TASS) در مورد عوامل اصلی جنایت هفتم تیر سال شصت ایران با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر و در راس آنها کشورهای روسیه، فرانسه، آمریکا و انگلیس در طراحی این بمب گذاری و شهادت دکتر بهشتی نقش داشتند افزود: لئونید راسادین ژورنالیستی است که در خاطرات خود که دو سال قبل در سایت ODESSKIYLISTOK منتشر شده است صریحا به توافق چهار کشور فوق جهت منفجر ساختن حزب جمهوری اسلامی ایران اذعان نموده و نوشته است که سه روز قبل یعنی در چهار تیر به دستور محمداف معاون ناظر رادیو تلویزیون روسیه به ایران سفر نموده و ضمن دیدار با صادق قطب زاده و تحویل نامه مکتوبی به وی خود و دو تن دیگر از روزنامه نگاران دیگر به نام های اریک رولو از مونت فرانسه و دوید خرست از گاردین انگلیس را آماده ساختیم تا ده دقیقه بعد از انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از این حادثه گزارشی به شبکه های خبری و تلویزیونی جهان مخابره نماییم.

وی با اشاره به اینکه این سند به دلیل متن روسی آن هنوز در ایران منتشر نشده است افزود: همین آقای لئونید راسادین از تاس در برگ دیگری از خاطرات خود به حمله شوروی سابق به افغانستان اشاره نموده و گفته است که چطور سه روز قبل از این حمله ، به کشور کویت مسافرت نموده و با ترتیب مصاحبه ای با وزیرخارجه کویت ، از حمله شوروی به افغانستان پرده برداشته است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا ضمن مقاله ای در یکی از نشریات باکو به این مطلب اشاره نموده است افزود: اینگونه جنایت ها و نگاه یک بام و دو هوای کشورهای غربی به مساله تروریسم و حقوق بشر مرا شگفت زده نموده است./935/د102/س
ارسال نظرات