۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۳۳۲۷

کارگاه آموزشی شناخت ابزارهای جنگ نرم در سراب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی شناخت ابزارهای جنگ نرم و عملیات روانی دشمن‌ در سپاه ناحیه سراب برگزار شد.
جنگ نرمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میکائیل جمال پور، رییس بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی، روز گذشته در کارگاه آموزشی شناخت ابزارهای جنگ نرم و عملیات روانی در سپاه ناحیه سراب گفت: بزرگترین ویژگی بسیبجیان اهل تشخیص بودن، تابع تشخیص و مقاومت و پایداری در راه تشخیص است.

وی با اشاره به شروع جنگ نرم دشمن بر علیه ملت ایران اظهار داشت: مقابله با جنگ نرم دشمن وظیفه ای همگانی است و در صورت غفلت صدمات جبران ناپذیری بر کشور وارد می شود.

استاد دانشگاه تبریز با بیان دلایل شروع جنگ نرم افزود: کارساز نبودن تحریم‌های علمی و اطلاعاتی و تهدیدات اقتصادی ،آزمون‌های سخت دوران جنگ تحمیلی،پیروزی در کشورهای اقمار شو روی سابق،عملکرد برخی انقلابیون فرسوده،و تکیه بر 60 موسسه وابسته به بیگانگان ،و میزان شکنندگی بالای ملتها در عملیات روانی از جمله دلایلی می باشند که دشمن را به وارد شدن به جنگ نرم با ملت ایران کشانده است.

رییس پیشین دانشگاه امام حسین تبریز با تشریح ویژگی‌های جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم اختصاص به سرزمینی خاص ندارد و کل کشور را شامل می شود و این جنگ متوجه افکار و قلب‌ها است و نتیجه مورد نظر جنگ نرم ،تبدیل اعتقادات به ضد اعتقادات و جایگزینی منکر به جای معروف می باشد و نتیجه عملیات روانی به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد.

جمال پور تصریح کرد: عملیات روانی متوجه مغز انسان و منحرف ساختن ذهن‌ها است و نتیجه آن شلیک به خود است.

این استاد دانشگاه از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان را برخورداری بسیجیان از ضمیر و باطن بسیجی و مقاومت و پایداری در راه حق و حقیقت عنوان کرد و ابراز داشت: شناخت، تقویت و حفظ قدرت‌های نرم مثل ایمان مردم و اعتماد به نظام اسلامی، ولایت و بسیج و وجود خیل عظیم جوانان مستعد، وحدت ملی و عمق بخشیدن به باورها است.

جمال پور اضافه کرد: تشکیل تیم‌های کاری و حضور فعالانه در عرصه فضای مجازی و شبکه‌سازی حقیقی و مجازی را از جمله، ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند./949/پ202/س
ارسال نظرات