۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۳۶۱۵

دوره بصیرت روحانیون و طلاب هریس برگزار شد

خبرگزاری رسا - دوره آموزشی«بصیرت روحانیون و طلاب» شهرستان هریس با هدف تبیین جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی برگزار شد.
گردهمايي روحانيون
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امام جمعه هریس در دوره آموزشی«بصیرت روحانیون و طلاب» این شهرستان اظهار داشت: ابتکار حضرت امام خمینی‌(ره) در این بود که توانستند بحث ولایت فقیه را از لایه‌های فقه استخراج و به یک بحث کلامی تبدیل کند.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی گفت: ولایت فقیه اگر چه در فقه جایگاه های مختلفی دارد ولی اعتقاد ما این است که ولایت فقیه استمرار امامت و امامت استمرار حرکت انبیای الهی است.

وی با بیان این‌که امروز دشمنان اسلام و نظام با تمام توان درصدد خشکاندن ریشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دیگر مختص جوانان و فرهنگ ایران نیست، بلکه امروز تضعیف ولایت فقیه و نیروهای ارزشی و ولایی و سپاه پاسداران در راس برنامه های استکبار جهانی و دشمنان نظام است.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر راه اندازی مجالس و محافل قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان افزود: اگر در تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان حاکمیت قرآن است درست عمل کنیم، هیچ مشکلی برای نظام پیش نخواهد آمد و از تمام فتنه ها و توطئه ها در امان خواهیم ماند.

وی تهدیدات اخیر آمریکا و غرب را کوبیدن بر طبل تو خالی و فرصتی برای پیشرفت نظام اسلامی دانست و گفت: تهدیدات غرب که خود در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار است، بیشتر با هدف جنگ روانی و تضعیف روحیه انقلابی مردم ایران است.

امام جمعه هریس گفت: مردم ایران در کنار نیروهای نظامی و امنیتی در آمادگی کامل به سر می برند و اجازه کوچکترین تعرض به آمریکا و اسراییل را نخواهند داد.

حجت‌الاسلام رضا مطهری، رییس اداره تبلیغات اسلامی هریس نیز در سخنانی اظهار داشت: استفاده از ابزارهای جدید تبلیغی و تنوع بخشی به فعالیت‌های مربوط به آن امری ضروری و انکار ناپذیر است.

وی گفت: به روز بودن اطلاعات عمومی و فقهی روحانیان در اداره مجالس و سخنرانی ها مفید بوده و این امر بر اثر آشنایی با ابزارهای جدید ارتباطی محقق می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات