۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۳۶۸۳
دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تبریز:

ثبت جهانی حوزه علمیه طالبیه اصالت دینی‌ تبریز را اثبات کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تبریز گفت: ثبت جهانی حوزه‌های علمیه بازار تاریخی تبریز به جهانیان اثبات کرد که تبریز و مردم آن دارای اصالت، عظمت و دیانت هستند.
مسجد جامع و حوزه علميه طالبيه تبريز
به خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی امروز در سخنان پیش از خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان تبریز ثبت جهانی حوزه های علمیه و بازار تاریخی تبریز را به تمام مردم فرهنگ دوست کشور به ویژه مسئولان و مردم و بازاریان شهر تبریز تبریک گفت.

محمدی با اشاره به ویژگی های بازار تاریخی تبریز گفت: این اولین باری است که یک «بازار» و «حوزه علمیه» در یونسکو به ثبت می رسد و خوشحالیم که این افتخار به اولین های شهر تبریز اضافه شد تا ویژگی منحصر به فردی در سطح جهان داشته باشد.

وی افزود: در سی و چهارمین جلسه سازمان یونسکو که در کشور برزیل برگزار شد، مجموعه بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین سازه سرپوشیده جهان و بخشی از شاهراه ابریشم به ثبت جهانی رسید.

دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز تاکید کرد : اگر کسبه ، معتمدین و متدینین در امر مرمت و بهسازی بخش های مختلف بازار همکاری نمی کردند، امروز شاهد کسب این افتخار برای شهر و استانمان نبودیم و باید از این زحمتکشان بی ادعا تقدیر نماییم.

وی از حمایت های آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز نیز به دلیل توجه ویژه اشان به موضوع ثبت جهانی بازار تشکر کرد و گفت: باحضور و حمایت ایشان شاهد ثبت ملی مکان رویداد قیام خونین 29 بهمن تبریز بودیم.

محمدی در پایان سخنان خود از توجه ویژه سازمان مرکز ی و شخص مهندس حمید بقایی معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رییس جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد تشکر کرد و گفت: تبریز با حضور ایشان طی مراسمی به عنوان اولین پایتخت تشیع در جهان اسلام ثبت معنوی شد./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات