۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۷۲۰
استاندار قم:

خبرنگاران روحیه امید را در جامعه تزریق کنند

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم، تزریق روحیه امید و پرهیز از انعکاس مطالب تفرقه آمیز و توجه به وحدت و منافع و مصالح ملی را رسالت خبرنگاران دانست و از اصحاب رسانه خواست از هر کار و حرکتی که به وحدت ملی خدشه وارد می کند، اجتناب کنند.
موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، که جمعه شب با حضور شماری از مدیران استانی و مدیران عامل خبرگزاری ها و نشریات استانی در محل تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و روز خبرنگار، حرفه خبرنگاری را از مهم ترین و سخت ترین مشاغل ارزیابی کرد و ابراز داشت: رسانه ها آیینه تمام نمای جامعه هستند و اگر به این رسالت توجه کنند، وظایف و ماموریت های خود را به درستی انجام خواهند داد.

استاندار قم منشا و جایگاه کار خبر و خبر رسانی را جایگاه تبلیغ دین و رسالت انبیا الهی دانست و گفت: خبرنگاران باید به شان و جایگاه خود واقف باشند و ماموریت ها و رسالت های خود را به درستی انجام دهند، اگر خبرنگار توانست این نقش را به خوبی انجام دهد، رسالت خود را ایفا کرده است.

وی توجه به منافع ملی، مصالح کشور و شرایط زمانی و مکانی را از جمله مسائل مهم برای اصحاب رسانه دانست و ابراز داشت: خبرنگاران باید شرایط و موقعیت حساس کنونی کشور را مد نظر قرار دهند و به تبعات انعکاس اخبار خود و بهره برداری هایی که دوست و دشمن از این اخبار می کنند توجه داشته باشند و افق دید خود را وسیع تر کنند.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با دقت و حساسیت قلم بزنند تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه رسالت خبرنگار تزریق روحیه امید در جامعه است.
وی گفت: هر حرکتی که روحیه امید و نشاط مردم را سست کند، با رسالت و شان خبرنگار در تضاد است و خبرنگارانی که معتقد به مبانی اسلامی و انقلابی هستند، هیچ گاه چنین کاری را انجام نمی دهند.

حجت الاسلام موسی پور توجه به وحدت ملی و پرهیز از انعکاس مطالب مخل به اتحاد و همدلی مردم و نظام را از دیگر رسالت های خبرنگاران عنوان و تصریح کرد: هر حرکتی که منجر به وحدت ملی و انسجام داخلی شود، در زمره رسالت ها و وظایف خبرنگاران قرار می گیرند و اصحاب رسانه باید از هر کار و حرکتی که به وحدت ملی خدشه وارد می کند، اجتناب کنند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به موقعیت و جایگاه این شهر مذهبی خاطرنشان کرد: شهر قم خود نوعی رسانه است و فعالان رسانه ای این شهر رسالتی سنگین را عهده دار هستند و نوع نگاه به خبرنگاران قمی نیز با دیگر شهرهای کشور متفاوت است و فعالان رسانه ای استان باید به این موضوعات توجه کنند.

وی خواستار درنظر گرفته شدن مکانی برای خانه مطبوعات استان شد و با تاکید بر ضرورت فراهم شدن شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی به خبرنگاران ابراز داشت: برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا سطح کار خبرنگاران از دیگر امور ضروری است که باید به آن توجه شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات