۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۳۷۵۹
عضو خانه ملت:

راهکار جلوگیری از رواج بدحجابی در جامعه را باید در خانواده ها جستجو کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار اساسی جلوگیری از رواج بدحجابی را در جامعه باید در خانواده ها جستجو کرد.
حجاب
نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: خانواده ها دژهای مستحکم دفاع از ارزش های ناب اسلامی و جلوگیری از رواج فساد در جامعه هستند که نباید از نقش آنها در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و جلوگیری از رواج بی حجابی در جامعه غافل شد.

وی با بیان اینکه تنها با برخورد قضایی نمی توان مانع از بروز بدحجابی در جامعه شد، اذعان داشت: افرادی که متوسل به بدحجابی و علاقه مند به اشاعه آن در جامعه هستند در زمره متوسلان و پیروان استکبار قرار دارند.

عضو خانه ملت تاکید کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی و کاربردی، آگاهی جوانان را از توطئه دشمن در قالب ترویج بدحجابی افزایش داد.

قاضی پور، ورود ماهواره ها به حریم خانواده و استفاده نادرست از تجهیزات نرم افزاری همچون بلوتوث را از دلایل اساسی ترویج بدحجابی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه آنچه امروز گریبانگیر جامعه ما شده است، ظاهر سازی برخی از افراد و سوء استفاده آنان از مسئله حجاب است که رفع آن نیازمند تحلیل های کارشناسی از سوی مراکز مربوطه همچون آموزش و پرورش، صدا و سیما و دانشگاهها است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، آزادی را حق هر دانشجویی عنوان کرد و گفت: آزادی به معنای بی بند و باری و مقید نبودن به اصول دینی و مذهبی نیست بنابراین افراد نباید با سوء استفاده از آزادی به طرف مسائل غیر اخلاقی بروند.

قاضی پور اضافه کرد: برای از بین بردن برخی از افکار غلط دانشجویان در این زمینه نیز نباید به نیروهای حراستی تکیه کرد چراکه این امر نیازمند کار فرهنگی و ایجاد انگیزه در بین جوانان است.

وی از مسؤولان فرهنگی دانشگاهها خواست تا با برنامه های مناسب فرهنگی زمینه را برای کاهش مسائل غیر اخلاقی در محیط دانشگاهی فراهم سازند./936/ت302/ص
ارسال نظرات