۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۳۹۳۶
فرماندار نکا:

شناساندن فرهنگ دفاع مقدس در اولویت برنامه‌ریزان فرهنگی باشد

خبرگزاری رسا ـ فرماندار نکا با اشاره به ترفندهای نرم دشمنان ‌آنان در سال‌های اخیر گفت: شناساندن فرهنگ دفاع مقدس باید در اولویت برنامه‌ریزان فرهنگی قرار گیرد.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رضا آزادی‌کناری، فرماندار نکا، امروز در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد و نام دلیرمردان عرصه‌های دفاع مقدس اظهار داشت: باید ارزش‌های دفاع مقدس دقیق و به‌ صورت جامع به نسل امروز منتقل شود تا بیشتر ماندگاری یابد.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان و تهاجم‌های نرم آنان در این سال‌ها خاطرنشان کرد: اکنون دشمن با حمله به اعتقادات ما در پی نفوذ بر بدنه انقلاب است و ما باید جنگ و دفاع مقدس و شهیدان را به عنوان ارزش‌های والای انقلاب بیشتر به جوانان بشناسانیم.

آزادی با بیان این‌که اکنون جوانان ما با موج‌های مختلف حملات دشمن از طریق ماهواره، اینترنت، گوشی همراه و بسیاری از موارد دیگر روبه‌رو هستند، عنوان داشت: ما باید برای مقابله با ترفندهای نرم دشمنان مقابله به مثل کرده و از همین ابزارها برای انتقال ارزش‌های انقلاب بهره‌برداری کنیم.

فرماندار نکا یادآور شد: اکنون دشمن در تلاش است تا با کم رنگ جلوه دادن ارزش‌های اصیلی همچون مقاومت، ایستادگی، ایثار، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی، نسل جدید را با انقلاب و ریشه‌های انقلاب بیگانه سازد و با ایجاد شکاف عمیق بین نسل‌های مختلف جامعه به مطامع خود که همان فروپاشی نظام است، دست یابد.

وی ادامه داد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واقع بزرگداشت ارزش‌هایی است که گاهی رو به فراموشی سپرده شده است و ما باید در این راستا با برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی مناسب این ارزش‌ها را زنده کنیم.

آزادی بیان داشت: سیاست‌های کلی هفته دفاع مقدس بر مستندسازی و انتقال ارزش‌هاست و باید کمیته‌های مختلف در این راستا با جدیت وارد کار شوند.

وی گفت: اکنون شش کمیته فرهنگی، روحانیون، نیروهای مسلح، جوانان، تربیت بدنی و نظارت و بازرسی در شهرستان نکا فعال شده است که هر یک از این کمیته‌ها باید برنامه‌ها و پیشنهادهای خاصی برای خود داشته باشد.

آزادی اضافه کرد: هر کمیته باید دارای برنامه شاخص و محوری باشد و در این راستا بخشداران نیز باید برنامه‌ریزی‌های مناسب را در بخش‌های مربوطه انجام و اعضای این ستاد را مطلع کنند.

گفتنی است، شهرستان نکا در هشت سال دفاع مقدس 427 شهید، 39 آزاده و بیش از یک‌هزار و 623 جانباز تقدیم انقلاب کرده است که شهیدانی همچون سردار محمدحسن طوسی و سردار نظری پرورش یافته این خطه بودند./950/پ202/س
ارسال نظرات