۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۸۴۶۹۲
همزمان با آغاز هفته دولت؛

استاندار قم فعالیت‌ها و خدمات دولت دهم را در این استان تشریح کرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم گفت: هفته دولت فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالیت‌ها و اقدام‌های نظام اسلامی توسط مسؤولان تبیین و مردم در جریان این فعالیت‌ها قرار گیرند.
حجت الاسلام محمد حسين موسي پور استاندار قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم، ظهر امروز در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران و به مناسبت آغاز هفته دولت در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، گفت: هفته دولت فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالیت‌ها و اقدام‌های نظام اسلامی توسط مسؤولان تبیین و مردم در جریان این فعالیت‌ها قرار گیرند.

وی در ابتدای سخنان خود به علل دشمنی‌های نظام استکبار با نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و آن را نشأت گرفته از مدل جدید نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر عدالت، مهرورزی به همه انسان‌ها، حاکمیت خدا و نفی سلطه و قدرت‌های غیرالهی است، عنوان کرد.

استاندار قم در ادامه با شاره به پیشرفت‌های شگرف نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 32 سال عمر انقلاب به بیان دستاوردهای دولت دهم در استان قم پرداخت و گفت: یکی از شاخصه‌های مهم ارزیابی و میزان توسعه‌یافتگی کشورها، شاخصه بهداشت و درمان است که خوشبختانه امروز واحدهای درمانی شهر قم که در اوایل انقلاب تنها دارای 6 واحد درمانی احداث شده توسط خیرین، علما و مراجع تقلید بود، به 212 واحد رسیده که از این تعداد، 180 واحد آن در دولت نهم و دهم احداث شده است.

وی از مرکز ناباروری استان قم به عنوان یکی از مراکز مهم کشور که از سایر کشورها نیز مراجعه‌کننده دارد، یاد کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای برنامه‌های مناسبی درباره توریسم درمانی در استان قم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اظهار داشت: حضور بیش از سه هزار پزشک عمومی و تخصصی، تأسیس ده‌ها آزمایشگاه در مراکز مختلف، بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان شهید بهشتی از اقدامات بسیار مهم دولت در بخش بهداشت و درمان استان است.

وی با اشاره به طرح بیمه ایرانیان، خاطرنشان کرد: امروز رویکرد نظام اسلامی در حمایت و توجه به اقشار مختلف مردم به گونه‌ای بوده است که 90 درصد مردم استان مورد حمایت‌های بیمه‌ای قرار دارند و با اجرای طرح بیمه ایرانیان در دولت دهم، تمام مردم استان مورد پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت.

استاندار قم همچنین به پیشرفت‌های استان در بخش آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: جمعیت قم از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که جمعیت کشور دو برابر شده، افزایش سه برابر و نیمی داشته که این تراکم جمعیت، تلاش بیشتری برای تأمین نیازهای آموزشی در استان طلب می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش مدارس از 157 مدرسه در سال 57 به 1324 مدرسه در سال 89، رسیدن سرانه زیربنایی دانش‌آموزی به 3.843 در سال 89، برخورداری تمام دختران استان از نعمت تحصیل، افزایش تعداد دانشجویان استان از 775 نفر در اوایل انقلاب به 51 هزار و 120 نفر که تنها 29 هزار و 506 نفر از این تعداد در دولت نهم و دهم افزایش پیدا کرده، نشان از تلاش دولتمردان در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور با بیان این‌که استان قم شاهد رشد علمی قابل توجهی بوده است، اظهار داشت: رشد علمی کشور در حال حاضر 11 برابر متوسط رشد جهانی است و گویای این است که اسلام و نظام مقدس جمهوری تا چه اندازه به رشد علمی توجه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره درآمد متوسط سالانه مردم قم گفت: درآمد متوسط سالانه مردم قم که در سال 88 بالغ بر 4 هزار و 487 تومان بود، امروز و در سال 89 به 6 میلیون و 684 هزار تومان رسیده است.

استاندار قم با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده از سال 88 تاکنون، ادامه داد: در مقایسه با سال 84 که 1666 شغل در استان ایجاد شده بود، امسال بیش از 25 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود که سبب پایین آمدن نرخ بیکاری استان خواهد شد.

وی فعالیت بخش کشاورزی استان را با اشاره به محدودیت منابع آبی بسیار مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اجرایی نمودن برنامه‌های مدیریت بهینه آب، نه تنها استان در تولید محصولات کشاورزی و دامی کاهشی نداشته، بلکه در حال حاضر سهم قابل توجهی را در تولیدات کشور به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام موسی‌پور در ادامه سخنان خود، برق‌رسانی به 380 هزار مشترک در 190 روستای قم را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد و ابراز داشت: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از نعمت برق، ساخت نیروگاه خورشیدی قم در دست مطالعه است.

وی میزان ارتباطات را یکی از شاخصه‌های مهم توسعه دانست و با بیان این‌که یکی از بسترهای ارتباط، استفاده از امکانات مخابراتی است، گفت: در حالی که اوایل انقلاب تنها هفت هزار خط تلفن دایر بود و کمتر از یک درصد مردم از این امکان برخوردار بودند، اکنون 400 هزار تلفن ثابت و بیش از 625 هزار تلفن همراه در اختیار مردم است که عمده این خدمات هم در دولت نهم و دهم انجام شد.

استاندار قم، گسترش دولت الکترونیک را از اقدامات مهم و ضروری و یکی دیگر از اقدامات دولت دهم دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی در سال 89 مکلف شده‌اند تا مراحل کامل 5 خدمت را از طریق الکترونیک به مردم ارائه دهند.

وی همچنین با اشاره به بخش فرهنگی و رویکرد فرهنگی دولت و نظام و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این‌باره، خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم، تیراژ کتاب‌های منتشر شده به بیش از 52 میلیون نسخه رسیده، تعداد کانون‌های مساجد به 170 باب افزایش پیدا کرده، 60 کتابخانه در استان تأسیس شده و 188 مؤسسه فرهنگی مجوز تأسیس گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام موسی‌پور درباره امکانات ورزشی استان نیز گفت: امکانات تربیت بدنی قم از 5 فضای ورزشی به 360 فضای ورزشی رسیده که 157 مورد آن در طول دولت نهم و دهم احداث شده و اکنون هم سرانه ورزش استان، دو و نیم برابر شده است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی استان نیز تصریح کرد: اعتبار عمرانی استان قم که در سال 88، رقمی بالغ بر 115 میلیارد تومان بود، در سال 89 حدود دو و نیم برابر یعنی 250 میلیارد تومان شده است.

استاندار قم با یادآوری مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی در استان قم، گفت: پروژه انتقال آب سرشاخه‌های دز به قم با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم در زمان پیش‌بینی شده، این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین درباره اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، از اتمام 90 درصد پروژه‌ها تا پایان سال 89 خبر داد و گفت: در هفته دولت 208 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 1803 میلیارد ریال که 170 پروژه آن نیز با اعتبارات دولتی و بقیه با اعتبارات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، به بهره‌برداری خواهد رسید. /920/پ201/ص

ارسال نظرات