۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۴۸۵۱

بیش از پنجاه روحانی آماده برگزاری نشست‌های تفسیر قرآن در تبریز هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این که پنجاه روحانی آماده برگزاری نشست‌های تفسیر در تبریز هستند، گفت: همه وظیفه دارند در حد توان و مسؤولیت خود در همگانی کردن مفاهیم و حکمت های قرآن تلاش کنند.
 آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در محفل انس با قرآن مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز در سخنانی با تأکید بر توجه جدی و محتوایی به مفاهیم ازشمند قرآن کریم اظهار داشت: : قرآن کتاب سعادت بشریت و برنامه زندگی هدفمند و الهی است.

وی با انتقاد از کم توجهی نسبت به مفاهیم قرآن در مجالس دینی و مذهبی گفت: متأسفانه هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی گاهی مشاهده می شود قرآن و در جامعه اسلامی محهجور مانده است.

آیت الله شبستری با تأکید بر برپایی جلسات تفسیر و درک مفاهیم قرآن در مساجد گفت: بیش از پنجاه نفر از روحانیان برای اجرای طرح تفسیر مداوم و منظم قرآن کریم در مساجد اعلام آمادگی کرده اند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از متولیان قرآنی استان تاکید کرد: همه وظیفه دارند در حد توان و مسؤولیت خود در همگانی کردن مفاهیم و حکمت های قرآن تلاش کنند.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور و توزیع تفاسیر همراه در استان خاطر نشان کرد: برای رفع مهجوریت از این کتاب آسمانی، باید جلسات تفسیر قرآن در مساجد استان به ویژه تبریز به صورت تخصصی و عمق بیشتر توسعه یابد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با بهره‌مندی از آموزه‌های قرآنی به پیروزی رسید، گفت: طبق فرموده صریح خداوند کریم پیروان و تابعین قرآن و رسول خدا و ائمه حزب الله هستند.

همچنین مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 650 باب مسجد استان و اجرای طرح تفسیر قرآن کریم در 350 مسجد را از برنامه های مهم قرآنی در جهت آموزش همگانی قرآن و تبیین معارف قرآن برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات