۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۸۴۸۹۷
عضو مرکز مطالعات و پژوهش‌های امور مساجد:

احساس مسؤولیت در برابر مردم و اسلام از آموزه‌های صلح امام حسن‌ است

خبرگزاری رسا ـ عضو مرکز مطالعات و پژوهش‌های امور مساجد بیان داشت: در میان سنگین‌ترین هجوم‌ها که از سوی برخی یاران بر امام مجتبی‌(ع) وارد می‌شد، حضرت بالاترین سعه صدر را داشتند.
ميلاد امام حسن مجتبي
حجت الاسلام گندمکار، عضو مرکز مطالعات و پژوهش‌های رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ره) با بیان این‌که امام حسن(ع) مجبور به پذیرفتن صلح شد، گفت: بررسی اوضاع داخلی و خارجی حکومت نشان از مجبور شدن امام به صلح دارد.

وی ادامه داد: در شرایط داخلی مردم پشتوانه حکومت و شرط مقبولیت دانسته شده اند و بدون مشارکت مردمی، ادامه حاکمیت امکان پذیر نیست، همچنین در شرایط بین المللی، تیزبینی سیاست خارجی امام حسن(ع) که تهدید امپراطوری روم را حس می کردند، باعث پذیرش صلح شد.

محقق علوم اسلامی، صلح امام حسن(ع) را بسیار ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: احساس مسؤولیت نسبت به مردم و نظام اسلامی از آموزهای صلح امام حسن(ع) به ما است.

وی با اشاره به این‌که اطرافیان امام حسن(ع) بسیار متشتت شده بودند، بیان داشت: برخی از یاران ایشان از صلح بسیار ناراحت شده بودند و از امام خود پیش افتادند.

محقق علوم حوزوی بیان داشت: در میان سنگین ترین هجمه ها که از سوی برخی یاران نزدیک مانند حجر بن عدی بر امام وارد می شد، حضرت امام حسن(ع) بالاترین سعه صدر را داشتند.

وی بیان داشت: بزرگواری و مظلومیت امام حسن(ع) را بردباری ایشان در مقابل بدترین تهمت‌های یاران نشان می دهد.

وی با اشاره به خلق نیکوی امام حسن(ع) و رفتار کریمانه ایشان بیان داشت: سعه صدر امام مجتبی(ع) باید الگوی تمام رفتارهای مسؤولان در راستای جذب حداکثری قرار گیرد.

وی درپایان به سیره عبادی امام حسن‌(ع) اشاره کرد و گفت: امام با پای پیاده بارها به خانه خدا مشرف شدند و در وقت عبادت حال عجیبی داشتند.‌/909/پ202/س
ارسال نظرات