۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۴۹۱۵
مدیر موسسه مطالعات راهبردی در علوم اسلامی:

مهمترین راه وحدت حذف نگاه های مبتنی بر قدرت طلبی و منافع فردی و گروهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه مطالعات راهبردی در علوم اسلامی با تأکید بر حذف نگاه های مبتنی بر قدرت طلبی و منافع فردی و گروهی ابراز داشت: چنانچه مسوولان بر اساس جایگاه رسمی خود و وظایف و تعهدشان عمل کرده و تصمیم بگیرند متن تصمیماتشان براساس مصالح و سیاست های نظام و حوزه های تخصصی و کارشناسی خودشان بوده و مجالی برای اختلاف باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام سيدمحسن دعايي، مسؤول موسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلامي حجت الاسلام سيدمحسن دعايي، مسؤول موسسه مطالعات راهبردي علوم و معارف اسلامي
حجت الاسلام سیدمحسن دعایی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در بیانات اخیر خود، محور وحدت را حول اصول انقلاب اسلامی تعریف کرده و هر نوع تخریب وحدت در سطوح مسؤولان را خلاف شرع دانستند.

وی به راهکارهای تحقق وحدت اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به وحدت اجرایی ، هم اندیشی های کارشناسی و تبادل نظر و تصمیمات منسجم در شبکه قوای کشور باید نگاه های سیاسی و باندی و منافع گروهی در تصمیم گیری های مسؤولان حذف شود.

حجت الاسلام دعایی خاطرنشان کرد: بزرگ ترین آسیب وحدت در سطح کلان جامعه، عینک هایی است که مسؤولان در رده های مختلف بر چشم می زنند و بر اساس لایه های تاریکی که در عینک بر مبنای مصالح باندی و گروهی تعریف شده است، محکمات نظام را مورد غفلت قرار داده و تصمیمات متشطط می گیرند.

مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ادامه داد: اگر مسؤولان، این عینک ناصواب را برداشته و بر اساس جایگاهشان در نظام و سیاست ها و مصالح کلان نظام تصمیم بگیرند حاشیه های بسیار کوچکی با هم خواهند داشت و جریان امور از رهبر معظم انقلاب تا سطوح پایین تر بر اساس قانون یک ساختار را دنبال کرده و به اختلاف نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر حذف نگاه های مبتنی بر قدرت طلبی و منافع فردی و گروهی ابراز داشت: چنانچه مسؤولان بر اساس جایگاه رسمی خود و وظایف و تعهدشان عمل کرده و تصمیم بگیرند متن تصمیماتشان براساس مصالح و سیاست های نظام و حوزه های تخصصی و کارشناسی خودشان بوده و مجالی برای اختلاف باقی نخواهد ماند و از انجا که مردم تابع ملوک خود هستند با تحقق وحدت در شبکه کلان کشور، وحدت آحاد مردم نیز محقق خواهد شد.

حجت الاسلام دعایی در خصوص تأکید رهبری بر تبدیل تهدیدها به فرصت تصریح کرد: بر اساس اینکه «المؤمن کیس»، جامعه ایمانی موظف است شرافت و زیرکی مبتنی بر نور ایمان خود را در همه عرصه ها اعمال کند؛ اکنون که ما با یک نظام استکبار جهانی که عزم برای براندازی ما را دارد مواجه هستیم تفکر ایمانی به ما حکم می کند در وهله نخست این تهدیدها را با دقت شناسایی و در یک مدل، مبانی و دامنه و چگونگی سناریوهای اعمال آن ها را مشخص کنیم و سپس مبتنی بر این آنالیز تهدید در مدل، شیوه ضربه زدن به مبانی این تهدیدها و نحوه اعمال و بازخوردها و بازتاب ها را شناسایی و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: این یک نگاه مدیریت استراتژیک است که در یک دور رفت و برگشت فرصت ها و تهدیدها را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت سیستم را ارزیابی و بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف را در این رفت و برگشت شناسایی می کند و بر مبنای بازخوردهایی که می گیرد به روز رسانی می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر این نگاه در سطوح کلان و میانی جامعه مورد توجه قرار گیرد توان اینکه تمام تهدیدها را به فرصت برای رشد و کمال جامعه تبدیل کنیم خواهیم داشت.

وی در خصوص پیشرفت های هسته ای و راه اندازی نیروگاه بوشهر اظهار داشت: صلابت مدیریت ارشد اجرایی کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی و شجاعتی که در مبارزه با نظام استکبار و امریکایی ها و صهیونیست ها از خود نشان دادند، تصمیم آن ها برای محروم سازی ملت انقلابی ایران از داشتن حق مسلم هسته ای را، نقض و به زباله دان تاریخ ریخت.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه در پرتو این صلابت در نفی این عزم شیطانی دشمنان اسلام، امت ما توانست حق قطعی خود را استیفا و چرخه سوخت را از صفر تا صد برای خود تعریف و به بهره برداری برسانند یادآور شد: همه اینها به برکت صلابت رهبر و عمل به وظایفی است که آموزه های نظام سیاسی اسلام بر عهده مسوولان ارشد گذاشته و خوشبختانه نظام ارشد اجرایی کشور این آموزه ها را به خوبی پیاده کرد به گونه ای که ما اکنون برکاتش را شاهد هستیم. /930/ت301/ص
ارسال نظرات