۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۵۶۷۲

مجتمع قرآنی امام زمان تبریز سال آینده به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی گفت: احداث مجتمع قرآنی امام زمان (ع) مؤسسه مهد قرآن استان در نیمه نخست سال 1390 به پایان می‌رسد.
قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی، رحیم وظیفه‌شعاع گفت: این مجتمع با زیربنای 2 هزار مترمربع در منطقه محروم حجتی تبریز احداث می‌شود و هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال صرف می‌شود و از قسمت‌های مهم می‌توان به کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های اداری، حسینیه، سالن اجتماعات و سالن ورزشی و حیاط اشاره کرد.

مدیر مهد قرآن استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه مراحل طراحی و اجرا به عهده خود موسسه بوده است از مشارکت مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مسکن و شهرسازی استان، شهرداری منطقه 4 تبریز و جمعی از خیران قدردانی کرد.

وی توسعه اماکن و فعالیت های قرآنی در مناطق محروم را از برنامه‌های اصلی مهد قرآن استان برشمرد و اظهار داشت: تا کنون در مناطق خلجان، کجاباد، آخمقیه و مایان‌سفلی در تبریز، ساختمان‌های مهد قرآن احداث و یا خریداری شده است و عموم اقشار مردم استفاده می‌کنند.

وظیفه‌شعاع خاطر‌نشان کرد: مهد قرآن استان از سال 1372 به عنوان یکی از مراکز مردمی و قرآنی کشور با محوریت آموزش و ترویج قرآن کریم آغاز به فعالیت کرده است و این مرکز در سال 1380 به عنوان نمونه کشوری و در سال 1388 مدیریت این مرکز به عنوان خادم نمونه کشوری انتخاب شد.

مدیر موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی ادامه داد: در مهد قرآن کریم هر سال بالغ بر 20 هزار نفر زیرپوشش برنامه‌های مهد قرآن در سطح استان آذربایجان شرقی هستند.

وظیفه‌شعاع خاطرنشان کرد: در این مرکز چهار مرکز و 500 نفر زیرپوشش دوره‌های مربیگری قرار دارند و هم‌‌اکنون 500 نفر مربی در سطح استان به صورت مستقیم مشغول آموزش قرآن هستند.

وی یادآور شد: موسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی با 18 مرکز آموزشی در تبریز ‌و 14 مرکز آموزشی شهرستان استان و یک مرکز آموزشی در میاندوآب از شهرهای استان آذربایجان غربی و چهار دبستان غیر انتفاعی و دو مدرسه راهنمایی قرآن محور با سه هزار دانش‌آموز در تبریز و یک مرکز تخصصی قرآن ویژه خواهران فعالیت می‌کنند./935/د102/س
ارسال نظرات