۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۵۷۳۰
استاد حوزه علمیه اهواز:

تجلی معارف الهی در وجود روحانیان راه اثرگذاری تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمومنین (ع) اهواز، تجلی معارف الهی در وجود مبلغان را مهم ترین راهکار موفقیت آنان دانست و گفت: عمل به معارف الهی مهم ترین گام برای موفقیت در تبلیغ است.
حجت الاسلام مرتضي فرامرزي، مدير مدرسه علميه اميرالمومنين اهواز
حجت الاسلام مرتضی فرامرزی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جایگاه تبلیغ در آیات و روایات اظهار داشت: تبلیغ در آیات و روایات از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و خداوند متعال در قرآن کریم یکی از رسالت های انبیا را تبلیغ آیات و نشانه های الهی بیان کرده است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمؤمنین(ع)، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تبلیغ و ترویج شعائر الهی دانست و گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان فضای مناسب و بستر لازم را برای مبلغان فراهم کرده تا به سبب وجود زمینه معنوی عمومی در جامعه، معارف الهی را با زبانی شیوا در بین مردم آموزش و رواج دهند.

وی به تبلیغ مسائل دینی به عنوان یکی از تکالیف و وظایف روحانیان اشاره و خاطرنشان کرد: به معنای خاص، تکلیف تبلیغ بر عهده این قشر قرار گرفته است؛ اما در معنای عام همه مسلمانان در حد توان خود وظیفه دارند معارف دینی و الهی را بین خود و جامعه گسترش دهند.

حجت الاسلام فرامرزی با بیان برخی ویژگی های لازم برای موفقیت در مسأله تبلیغ اظهار داشت: مهم ترین گام برای موفقیت در مسأله تبلیغ، پذیرفتن معارف الهی با تمام وجود و عمل به آنها است؛ چرا که لازمه تأثیرگذاری کلام آنها در اقشار مختلف جامعه، عمل به آن کلام است.

استاد حوزه علمیه اهواز در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی و کسب معارف الهی دانست و گفت: باید معارف الهی در این ماه بیش از پیش برای مردم تبیین شود تا زمینه هدایت روز افزون جامعه به سوی کمال و خوشبختی حقیقی فراهم شود./945/پ202/س
ارسال نظرات