۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۸۵۷۵۱

برگزاری نخستین دوره آموزش کوتاه مدت مهدویت در حوزه علمیه بابل

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از برگزاری نخستین دوره کوتاه مدت آموزش مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل خبر داد.
خواهران طلبه


حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری نخستین دوره کوتاه مدت آموزش مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل خبر داد و گفت: این دوره آموزشی کوتاه مدت در هفته  های گذشته در قالب شانزده ساعت آموزشی برگزار شد.

وی با بیان این که دراین دوره آموزشی حدود هفتاد نفر از طلاب حضور داشتند، افزود: در این دوره آموزشی کوتاه  مباحثی نظیر ضرورت طرح مباحث مهدویت، امام مهدی(عج) در یک نگاه، امام مهدی(عج) در قرآن کریم، وظایف منتظران، غیبت و علل از سوی استاد برجسته حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری دومین کارگاه آموزش روش تحقیق در مدرسه الزهرا(س) گرگان اشاره کرد و ادامه داد: این دوره آموزشی از سوی واحد پژوهش این مدرسه علمیه در دو روز  وبا هدف آشنایی استادان با روش‌های تحقیق و نهادینه کردن پژوهش در آموزش، برگزار شد.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که در این دوره آموزشی پانزده نفر از اساتید این حوزه شرکت کردند، بیان داشت: در این دوره آموزشی مباحثی نظیر انتخاب موضوع، ارائه طرح تحقیق، پیشینه موضوع و چکیده‌نویسی مورد بحث قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش روش تحقیق کاربردی و مقاله نویسی نیز با حضور 23 نفر از طلاب پایه های چهارم و پنجم در مدرسه عصمتیه بابل برگزار شد.

حجت الاسلام غفاری برگزاری دوره آموزشی تبلیغ احکام بانوان را از دیگر برنامه های مهم صورت گرفته از سوی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در مدرسه الزهرا(س) بابل عنوان کرد وافزود: این همایش آموزشی تبلیغی احکام بانوان با حضور 180 نفر از طلاب این مدرسه با هدف ارتقای توان تبلیغی احکام بانوان و تبیین کارشناسانه موارد مبتلابه بانوان برگزار شد.

وی در پایان همچنین از تبدیل  نظام رده‌بندی کتابخانه مدرسه الزهرا(س) ساری از دیویی به کنگره خبرداد و گفت: این اقدام در جریان پروژه فهرست‌نویسی کتابخانه مدرسه الزهرا(س) ساری صورت گرفت که با اجرای این طرح حدود هشت هزار جلد از کتاب‌های این مدرسه فهرست‌نویسی شد و رده‌بندی آن به سیستم کنگره تغییر یافت./950/پ202/س

ارسال نظرات