۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۵۷۶۸
آیت‌الله سبحانی:

فرزند کمتر زندگی بهتر، شعاری یهودی و بر خلاف قرآن کریم است/ رابطه مسلمانان با کفار همچون رابطه گرگ و میش است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی، شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را بر خلاف آموزه های قرآن کریم ودین مبین اسلام دانست و این شعار را شعاری یهودی خواند.
تفسير قرآن کريم توسط آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر یک شنبه در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب ایرانی و خارجی در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، به تفسیرآیات ابتدایی سوره مبارکه ممتحنه پرداخت.

این مرجع تقلید، با اشاره به شعار، «فرزند کمتر زندگی بهتر»، این موضوع را بر خلاف قرآن کریم و آموزه های دینی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این شعار از یهود آمده است و در مغز مسؤولان رژیم طاغوت نیز وارد شد و به همین ترتیب منتقل شده است.

حضرت آیت الله سبحانی، با اشاره به آیه شریفه« و یمددکم باموال و بنین» تاکید کرد: دشمنان می خواهند عده مسلمانان کم باشد، عده خود نوعی قدرت به حساب می آید.

وی ابراز داشت: خانه ای که در آن اولاد بیشتر باشد، از نشاط بیشتری نیز برخوردار است، والدین چنین خانواده ای در هنگام پیری با نشاط تر هستند و فرزندان به والدین خود کمک می کنند؛ اما اگر تنها یک فرزند داشته باشند، او به دنبال کارها و زندگی خود می رود و پدر و مادر نیز تنها می شوند.

حضرت آیت الله سبحانی در تفسیر آیه «لن تنفعکم ارحامکم و لا اولادکم یوم القیامه...» تصریح کرد: روز قیامت روزی است که همه از هم فرار می کنند و خدا بین ما و اولاد و ارحام مان جدایی می اندازد.

وی گفت: وضعیت در قیامت به گونه ای است که فرد گناهکار برای نجات از دوزخ و آتش می گوید: ای کاش من فرزند خود را می دادم اما از آتش دوزخ نجات پیدا می کردم؛ در روز قیامت همه به فکر خود هستند و از هم فرار می کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: محشر به قدری وحشتناک است که در مغز افراد هم ایجاب و رسوخ نمی کند که فرزند، قوم و خویش و اقوام و اولاد چه شد؛ به قدری فاصله ها زیاد است که هر فردی می گوید ای کاش من از دوزخ نجات یابم و به جای من اقوام و اولادم به دوزخ بروند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اشاره به آیه شریفه «ان یثقفوکم یکونوا لکم اعداء و یبسطوا الیکم ایدیهم و السنتهم بالسوء و ودوا لو تکفرون»تصریح کرد: خداوند می خواهد در این آیه عاقبت رابطه با کفار و مشرکان را شرح دهد و بیان کند.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کرد: رابطه مسلمانان با مشرکان و کفار، همچون رابطه گرگ و میش است و رابطه آنها با امت اسلام به هیچ وجه انسانی نیست؛ رابطه گرگ و میش، عداوت و دشمنی است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات امام راحل در این خصوص تصریح کرد: امام راحل تاکید داشتند که رابطه با قوای کفار، رابطه گرگ و میش است، ملل و جوامع اسلامی در نظر کفار همچون میش هستند.

حضرت آیت الله سبحانی گفت: برقراری چنین رابطه ای خطرناک است و اگر کفار و مشرکان بر مسلمانان غالب شوند، تالی فاسدهای فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

این مرجع تقلید، وقایع تلخ کشور عراق و افغانستان و جنایات آمریکا در این دو کشور مسلمان را تاییدی بر این مدعا خواند و بیان داشت: از روزی که آمریکا به این دو کشور حمله کرده است، صدها هزار نفر به خاک و خون کشیده شده اند و نباید تصور کرد که آنها آمده اند این دو کشور را درست کنند.

وی ادامه داد: اگر وحی الهی و آموزه های دینی و اسلامی می گوید با اینها رابطه برقرار نکنید مگر در موارد خاص؛ این موضوع دلیل دارد و به خاطر پیامدها و آثار سویی است که رابطه با کفار و مشرکان به دنبال دارد.

این مفسر قرآن کریم، با تبیین پیامدهای رابطه مسلمانان با کفار و مشرکان، نمونه های تاریخی در این خصوص بیان کرد و ابراز داشت: کفار و مشرکان، دشمن مسلمانان هستند و اگر بر کشورهای مسلمان مسلط شوند کشتار و جنایت می کنند.

حضرت آیت الله سبحانی، برگرداندن کشور اسلامی به کشور کفر را پیامد سوء دیگر رابطه با کفار دانست و اظهار داشت: ملت های مسلمان باید تاریخ اسپانیا و اندلس را مطالعه و در آن تدبر و تامل کنند که چه شد آنها به این روز افتادند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: این دو کشور با کفار و مشرکان رابطه برقرار کردند و نتیجه آن را نیز همه مشاهده کردند و در نتیجه یک کشور اسلامی، تبدیل به کشوری مسیحی شد، مسلمانان باید به این مساله توجه کنند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: الان در مساله آمریکا و اسرائیل باید به قرآن کریم و آموزه های دینی نگاه کرد و حکمشان را از این کتاب آسمانی استخراج کرد که آیا این آیات رابطه با آنها را اجازه می دهد یا خیر؛ در این خصوص شعاری و با احساسات نمی توان سخن گفت، باید از روی آیات و متون دینی و اهل بیت(ع) نظر داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات