۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۵۹۵۹
چند خبر کوتاه از تبریز؛

اتمام رتبه بندی مبلغات دانشگاهی و حوزوی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح سه خانه عالم در مراغه و اتمام رتبه بندی مبلغات دانشگاهی و حوزوی در آذربایجان شرقی از مهمترنی اخبار کوتاه این استان است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اتمام رتبه بندی مبلغات دانشگاهی و حوزوی در استان خبر داد.

ربیعی فر افزود: در طرح شناسایی و ساماندهی مبلغات که طی سال گذشته و با ثبت نام 201 نفر صورت گرفته بود، 64 نفر از شرکت کنندگان بعد از آزمون کتبی و مصاحبه صورت گرفته، موفق به کسب امتیاز لازم شدند.

وی خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ غنی اسلام، تحقق و عملی نمودن احکام الهی توسط متخصصان کارآمد، شناساندن خوبیها و ترسیمبدیها و نشان دادن راه گرز و منع از آن طبق فرمایشات امام راحل (ره)، پاسخگویی به نیاز بیش از نیمی از جمعیت کشور، جلوگیری از به هدر رفتن انرژی تبلیغی، تقویت کانون خانواده و اصلاح جامعه، مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و خرافات رایج در جامعه، سازماندهی و شناسایی فارغ التحصیلان مراکز حوزوی و فراهم نمودن زمینه فعالیت بهینه افراد، تسهیل در برگزاری آموزشهای مختلف جهت مبلغات با توجه به رتبه تبلیغی و علاقمندی افراد و ... از جمله اهداف تعریف شده برای این ساماندهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز رتبه یندی این افراد با توجه به تحصیلات، سابقه تبلیغ و خلاقیت های ارائه شده در این طرح در سه دسته صورت گرفته و به اتمام رسیده است.

وی همچنین از بانوان علاقمند و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دعوت کرد با ثبت نام در این طرح در امر تبلیغ دینی با اداره تبلیغات اسلامی استان مشارکت کنند.

*

خانه عالم سه روستای مراغه افتتاح شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه در روستای داش آتان مراغه گفت: این خانه با صرف هزینه 220 میلیون ریال در روستای داش آتان به بهره برداری رسید که کار احداث آن از سال 88 آغاز شده بود.

حجت الاسلام امیری افزود: همزمان با افتتاح این پروژه، خانه عالم روستاهای سرج و کرده ده نیز به بهره برداری رسید.

*
اعزام روحانی همزمان با هفته دفاع مقدس

کارشناس روحانیان مستقر تبلیغات اسلامی آذربایجان گفت: برای هر چه پربارتر کردن برنامه های هفته دفاع مقدس، این اداره آمادگی لازم برای اعزام روحانی با محوریت موضوعات دفاع مقدس و آثار آن در دفاع از اسلام و تمامیت ارضی میهن اسلامی را دارد.

بهمنی افزود: علما، ائمه جماعات مساجد، تشکل های دینی، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی نیز ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس را با موضوعات شهادت، جهاد و سازندگی پس از جنگ، اجرا خواهند کرد.

*
نشست هماهنگی امام جمعه جدید آذرشهر با روحانیان منطقه برگزار شد


حجت الاسلام قره سیدی گفت: باید راه های دستیابی به تقوای الهی با استفاده از منابع معتبر و مستند در اختیار مومنان قرار گیرد تا زمینه حرکت جامعه اسلامی به سوی پرهیزگاری بیش از پیش فراهم شود.

همچنین حجت الاسلام احد محمودزاده، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر استقرار بلند مدت روحانیان در محل ماموریت تبلیغی شان را خواستار شد.

حجت الاسلام نواده موسوی معاون طرح هجرت بلند مدت نیز افزود: اقدامات لازم برای اجرای طرح هجرت بلند مدت انجام شده و این امکان فراهم شده است./935/پ202/ص
ارسال نظرات