۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۶۰۰۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

ترویج فرهنگ وقف برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ ترویج فرهنگ وقف و واگذاری اموال و املاک در راه خدا را، از ضروریات و مقدمات پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام حسيني فرد ، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی‌فرد، مدیر کل این اداره در نخستین گردهمایی مبلغان اعزامی از قم که شامگاه 16 شهریورماه در آبادان برگزار شد، بر لزوم حضور فعال روحانیون در عرصه‌های فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تجربه‌های خوبی در این زمینه داشته و با انتصاب روحانیون در امور مدیریتی و فرهنگی برخی از امامزادگان خوزستان پیشرفت و تحول مثبت و موثری در این اماکن مشاهده شده است.

حجت الاسلام حسینی‌فرد، ترویج فرهنگ وقف و واگذاری اموال و املاک در راه خدا را از لوازم و مقدمات پیشبرد اهداف فرهنگی در جامعه عنوان کرد و گفت: موقوفاتی از گذشته به جا مانده که در حال حاضر می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و برطرف کردن مشکلات و معضلات راه‌گشا باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: در استان خوزستان و در املاک وقفی، زمین‌های کشاورزی بسیار، معادن متعدد و اماکن صنعتی و مسکونی قابل توجهی وجود دارد که به تدریج بسیاری از آن‌ها در حال احیا و برگشت به مسیر اصلی خود و نیات نیک واقفان هستند.

یادآور می‌شود؛ اولین گردهمایی مبلغان اعزامی از قم با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و جمعی از روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهرستان آبادان برگزار شد./945/د102/س
ارسال نظرات