۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۸۶۱۷۹

دوره تخصصی ائمه جمعه و جماعات اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل از برگزاری دوره آموزشی و تخصصی ائمه جمعه و جماعات مساجد اردبیل خبر داد.
گردهمايي علما و روحانيان
سعید سعادتی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: دوره تخصصی ائمه جمعه و جماعات مساجد اردبیل قرار است همزمان با تهران برگزار شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این دوره آموزشی با عنوان دوره دفاع از حریم اهل بیت ویژه ائمه جمعه شهرستان ها و جماعات مساجد استان برگزار خواهد شد.

سعادتی با بیان این که مبانی مربوط به اصل ولایت فقیه و دفاع از حریم ولایت در این دوره آموزشی تشریح خواهد شد، گفت: روحانیان با شرکت در این دوره با برخی از مبانی نظری و شبهات موجود در این حوزه آشنا خواهند شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود توسعه کانون به ویژه در مساجد را از اولویت برنامه‌های این مدیریت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صد و پنجاه کانون در مساجد استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان امسال نیز این تعداد به بیش از دویست مورد می‌رسد.

وی با اشاره به رویکرد مساعد دولت نهم و دهم نسبت به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: در دو سال گذشته تعداد کانون‌های مساجد استان اردبیل به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سعادتی با تأکید بر این‌که توسعه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق محروم و مرزی استان از اولویت‌های کاری است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، احداث کانون در مساجد روستاهای بیش از پانصد نفر جمعیت در دست بررسی و اقدام است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل در پایان از کمبود روحانی در این استان خبر داد و گفت: از یک هزار و 860 مسجد استان بیش از یک هزار و 230 مسجد از وجود روحانی محروم است./935/پ202/س
ارسال نظرات