۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۸۶۲۶۸
استاد حوزه و دانشگاه؛

وحدت مسلمانان در مقابل فتنه قرآن سوزی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: این نکته را نباید نادیده بگیریم که آمریکا با از دست دادن دو ساختمان، دو کشور را به دست آورد و این هدف گیری کاملا اقتصادی و سلطه گرایانه بوده است.
حجت الاسلام غلامرضا بهروز لک


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از واحد خبر دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام غلامرضا بهروز لک، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در واکنش به اهانت به قرآن در آمریکا گفت: قرآن سوزی ریشه در گذشته دارد و جریاناتی این سناریو را رهبری کرده و آن را به امنیت ملی آمریکا گره زده اند، اگر چه این به این معنا نیست که اکثریت مردم آمریکا قران ستیز باشند و با اسلام دشمن باشند.

وی در ادامه افزود: اگر امروز در آمریکا شاهد قرآن سوزی هستیم یا در اروپا یا کشور های دیگر اسلام ستیزی و اسلام هراسی شکل گرفته است، این ها پدیده هایی هستند که باید ریشه اش را در گذشته جست‌وجو کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این نکته که با فروپاشی بلوک شرق موج جدیدی از اسلام ستیزی در غرب شکل گرفته، است اظهار داشت: باید توجه کنیم که اسلام ستیزی ریشه در صد سال گذشته دارد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که آتاتورک در ترکیه با آوردن مکتب کمالیسم سکولار و لاییک خودتلاش کرد که اسلام را در عرصه اجتماعی مسلمین به تبعیت و تقلید از غرب کنار بزند و الگوی جدیدی را با رویکرد لاییک در ترکیه ایجاد کند عملا غرب این کار را کلید زده بود.

حجت الاسلام بهروز لک یادآور شد: کمال آتاتورک هم محصول یک نوع نگرش منفی و سلبی نسبت به اسلام در دانشگاه های شرق شناسی اروپا بوده است؛ که ادوارد سعید در کتاب شرق شناسی خودش به آن اشاره کرده است.

وی ابراز داشت: در واقع اسلامی که پیشرفته و در ادوار مختلف تاریخ تأثیر گذار بوده است در یک قرائت منفی، عقب مانده عقل ستیز، احساسی، استبداد گرا و تاریک جلوه داده شد.

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی تأکید کرد: این تفکر که نتیجه یک نوع شرق شناسی غربی بوده که اسلام را مظهر عقب ماندگی و غرب را مظهر پیشرفت معرفی می کند موجب ظهور آتاتورک و افکار ضد اسلامی او می شود.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی اروپا حاصل فروپاشی بلوک سوسیالیستی شرق بوده زیرا غرب کاپیتالیست لیبرال دنبال غیرهای جدیدی می گشت تا در رقابت با آنها بتواند چهره مثبتی از خود نشان دهد.
حجت الاسلام بهروز لک با اشاره به فرایند غیریت سازی یعنی تراشیدن یک دشمن و دادن چهره منفی به او و چهره مثبت به خود، بیان داشت: عملیات طوفان صحرا، جنگ افغانستان، به وجود آوردن طالبان، القائده و بن لادن، و حمله به برج های دوقولوی نیویورک، سناریویی از پیش تعریف شده از سوی آمریکا برای سیطره بر دنیا و رسیدن به اهداف اقتصادیشان است.

وی خاطر نشان کرد: دست نیافتن به سلاح های کشتار جمعی، با وجود ادعاهای مکرر، راه اندازی جنگ و حمله با افغانستان با توجه به این نکته که طالبان ساخته خود این هاست، دلیلی بر این مدعا است.

مدیر گروه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) یادآور شد: اگر امروز قرآن سازی در آمریکا اتفاق می افتد، یک کشیش افراطی بدون این که از ناحیه این ها محکوم شود به تبلیغ می پردازد و اگر ساخت مسجد در نیویورک در بوق و کرنا و رسانه ای می شود، همه این ها به فعال نگه داشتن سناریوی دشمن تراشی در غرب کمک می کند.

وی تأکید کرد: این نکته را نباید نادیده بگیریم که آمریکا با از دست دادن دو ساختمان دو کشور را به دست آورد و این هدف گیری کاملا اقتصادی و سلطه گرایانه بوده است و صهیونیسم یهودی و مسیحی که امروز بر آمریکا حاکم هستند به دنبال منافع اقتصادی خود و سیطره بر جهان هستند.

حجت الاسلام بهروز لک تصریح کرد: این افراد نه متشرع به دین یهود و نه متشرع به دین مسیحیت هستند، یک انسان مسیحی مؤمن هیچگاه به قرآن توهین نمی کند، قرآن نیز بخشی از مسیحیان را تمجید کرده و فرموده است که درمیان آنان قسیسین و راهبانی هستند که متواضع و خاشع هستند.
وی اضافه کرد: اما جریان صهیونیست زدگی در مسیحیت ، جریانی است که نباید آن را به همه مسیحیان نسبت داد و در قرآن نیز به فتنه یهود و یهود زدگی اشاره شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: قرآن سوزی ریشه در گذشته دارد و جریاناتی این سناریو را رهبری کرده و آن را به امنیت ملی آمریکا گره زده اند، اگر چه این به این معنا نیست که اکثریت مردم آمریکا قران ستیز باشند و با اسلام دشمن باشند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است مسلمانان از طریق راهپیمایی، امضای تومارها در دنیای مجازی و واقعی و نشست ها اعتراض خود را نسبت به این اعمال بیان کنند.

حجت الاسلام بهروز لک با اشاره به وظیفه مسلمانان در بعد ملی، منطقه ای و جهانی گفت: از سوی دیگر لازم است در شرایط کنونی در بعد داخلی حول محور رهبر معظم انقلاب به وحدت برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم و یک صدا با این جریانات برخود کنیم در بعد خارجی نیز در جهان اسلام با وحدت کلمه و یکپارچه بیداری اسلامی را ایجاد کنیم و با سلطه گران مقابله کنیم./919/د102/ع

ارسال نظرات