۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۷۸۲۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر:

دهه کرامت فرصت بهره‌مندی جوانان از فرهنگ اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار‌(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.
دهه كرامت،‌ ميلاد حضرت معصومه و امام رضا
حجت‌الاسلام احمد علوانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دهه کرامت را فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم و به‌ویژه جوانان با سیره اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) دانست.

وی نامگذاری ایام تولد حضرت معصومه‌(ع) تا تولد امام رضا‌(ع) با عنوان دهه کرامت را به ‌منظور تأسی و اظهار ارادت هرچه بیشتر به امام رضا‌(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

وی با تاکید بر این که توجه و تبیین شخصیت امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه(س)، ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های موجود در سنت و سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های دهه کرامت است؛ جشن‌های دهه کرامت باید موجب ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با بیان این که مسؤولان و مردم باید با تمام توان، برنامه‌هایی مناسب با این ایام برگزار کنند، تصریح کرد: جشن‌های این دهه باید با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مبانی الهی در دهه کرامت و ترویج ارزش‌های انسانی اظهار داشت: باید زندگی‌نامه و ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) را تشریح و به نسل آینده که همان جوانان و آینده‌سازان کشور هستند انتقال دهیم.

حجت الاسلام علوانی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه کرامت چهار دستگاه کولر به مساجد فعال خرمشهر توسط سازمان تبلیغات اسلامی اهدا شد؛ چندین جلد قرآن به مساجد فعال این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی میان نسل جوان و تجهیز مساجد اهدا شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در پایان یادآور شد: جشن‌های میلاد مسعود امام رضا(ع) نیز به‌صورت گسترده در سایر مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برگزار خواهد شد./945/پ202/س
ارسال نظرات