۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۷۹۰۹
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

ترویج بد حجابی از محور‌های جنگ نرم دشمن در استحاله فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز یکی از محور‌های جنگ نرم دشمن را استحاله فرهنگی، سیاسی و اخلاقی دانست و اذعان داشت: دشمنان تلاش می کنند با ترویج ید حجابی در جامعه به اهداف شوم خود دست یابند.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان، امام جمعه موقت اهواز، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان
حجت الاسلام و المسلمین جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یکی از محور‌های جنگ نرم دشمن را استحاله فرهنگی، سیاسی و اخلاقی دانست و اذعان داشت: دشمنان تلاش می کنند با ترویج ید حجابی در جامعه به اهداف شوم خود دست یابند که نهی از منکر در برابر توطئه های دشمنان امری ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ حجاب در جامعه اسلانی اظهار داشت: حجاب از مسائل ضروری دین و دارای گستره بسیار فراوانی است که نهاد دینی و فرهنگی رسالت سنگینی در این خصوص دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان به همکاری همه نهادها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: نباید از برخی نهادها توقع داشته باشیم که به تنهایی بتوانند از عهده نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه برآیند و این نیازمند همکاری همه نهادها در این عرصه حساس فرهنگی است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نقش خانواده در احیای ارزش‌های اسلامی ابراز داشت: خانواده نخستین نهاد در ترویج حجاب در جامعه است و اگر محیط خانواده در بحث عفت و حیا احساس مسؤولیت کند می‌تواند با روش‌های مناسب تربیتی دختران خود را به حجاب متمایل کنند به طوری که دختران تا پایان عمر به این مسأله پایبند خواهند بود.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز دومین نهاد نقش آفرین در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نهاد مدرسه و آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: نهاد های آموزشی، به خصوص اساتید و معلمان باید این مسأله را سر‌لوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و با ارائه سند چشم انداز تربیتی مناسب برای احیای فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: رسانه ملی سومین نهادی است که می تواند در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش مثمر ثمری داشته باشد و می تواند به صورت مستقیم و با استفاده از کارشناسان، ابعاد مختلف مسأله حجاب را مورد بحث قرار داده و الگوهای متین، مناسب و حجاب برتر را نشان دهد.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز یادآور شد: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ضمن استفاده از روش‌های فرهنگی، تربیتی و تشویقی باید از روش‌های قهرآمیز در مقابل افرادی که نسبت به مسأله حجاب متعهد نیستند و با لجام گسیختگی، محیط و بستر جامعه را به جریان های بی حجابی آلوده می‌کنند، استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان در پایان از دستگاه های اجرایی به خصوص دولت خواست که با اجرای بخشنامه‌های صادر شده و استفاده از اهرم‌های اجرایی، کارمندان ادارات دولتی را که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، به استفاده از حجاب کامل و پوشش مناسب ملزم کند./945/الف
ارسال نظرات