۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۷۹۳۰
بخش نخست/ احمدی نژاد:

جریان پیوستگی ملت ایران با اسلام ناب امروز در اوج است

خبرگزاری رسا _ دکتر احمدی نژاد در جمع مردم اردبیل گفت: جریان پیوستگی ملت ایران با اسلام ناب با پیروزی انقلاب اسلامی و همت علمای بزرگ و دانشمندان کشورمان در اوج است.
سخنراني دكتر محمود احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز در دور سوم سفرهای استانی خود در جمع مردم اردبیل که در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد، با اشاره به روند ورود اسلام به ایران، گفت: ملت ایران با آغوش باز و با نگاه حقیقت بین، اسلام را در چهره اهل بیت (ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) مشاهده کردند و با افتخار آن را پذیرفتند.

وی تصریح کرد: با همت علمای بزرگ و دانشمندان کشورمان تا به امروز جریان پیوستگی ملت ایران با اسلام ناب ادامه داشته و امروز به لطف انقلاب اسلامی این پیوستگی در اوج است.

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر عشق و ارادت ملت ایران به مولای متقیان علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت خاطر نشان کرد: ملت ایران تلاش کردند تا حاکمیت ظلم و جور را که به نام اسلام اما به کام عباسیان و امویان به انواع آلودگی ها و انحرافات اخلاقی و فکری بود، بر هم بزند و حاکیمت اهل بیت و اسلام ناب را برپا کند.

وی با اشاره به وقایع تاریخی قرن سوم هجری و نهضت آل بویه، طاهریان، صفاریان، دیلمیان و طبریان در گسترش حکومت علوی در ایران، اظهار داشت: این نهضت ها هرگز نتوانستند همه سرزمین ایران بزرگ را زیر حاکمیت اسلام ناب مدیریت کنند، اما در یک فرصت تاریخی و شرایط استثنایی مردم اردبیل با زمان شناسی و برنامه ریزی خود پس از هزار سال نخستین حاکمیت متمرکز و گسترده اسلامی را در سرتاسر حوزه فرهنگ و تمدن ایران برپا کردند.

دکتر احمدی نژاد با تشریح خدمات صفویه به ایران افزود: یک پارچه کردن ایران و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی از مهمترین خدمات این دوره بوده است.

وی ادامه داد: علمای عامل، فقهای بزرگ و عارفان این عصر فرصت یافتند تا اندیشه اهل بیت(ع) را در همه نقاط ایران منتشر کنند و برای نخستین بار واژه ایران و نام ملت ایران زیر پرچم ولایت (ع) به اهتزاز درآمد.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ملت ایران امروز میراث دار علما، مجاهدان، اندیشمندان و میراث دار عشق بازی های عارفان و بزرگان این دیار است.

اخبار تکمیلی سفر رییس جمهور به اردبیل به زودی منتشر می شود./935/الف
ارسال نظرات