۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۸۸۲۷۰
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اسلام منهای روحانیت توانایی ایستادن در مقابل نظام سلطه را ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وحدت نباید ابزاری برای فرار از پاسخگویی باشد.
حجت الاسلام رسايي
حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم قم، بیان داشت: اسلام منهای خط روحانیت پیوسته از سوی دو گروه روشنفکران و مقدس مابان دنبال شده است.

وی ادامه داد: روشنفکران که روحانیت را در مقابل خواست های خود می دید پیوسته در صدد ترویج الگوی اسلام منهای روحانیت بود اما با ظهور انقلاب اسلامی ایران این جریان کمرنگ شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان دیگر در صدد بود تا اسلام منهای روحانیت را در لباس دینی ترویج کند.

وی با بیان اینکه اسلام منهای روحانیت یک جریان انحرافی است، بیان داشت: این تئوری قابلیت ایستادن در نظام سلطه را نداشته و نمی تواند منافع نظام اسلامی را محقق سازد.

حجت الاسلام رسایی گفت: امام عصر(عج) بر طبق روایات مردم را در دوران غیبت؛ به علما ارجاع داده اند و امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز بر نقش روحانیت پیوسته تاکید داشته اند.

وی گفت: راهکار مقابله با این جریان انحرافی، استفاده از تمامی ابزارها برای شناساندن روحانیت اصیل است.

حجت الاسلام رسایی اظهار داشت: نشان دادن تجربه جریان ها و حرکت هایی که بدون روحانیت یا با حضور روحانیت منحرف در تاریخ شکل گرفته و به نافرجامی رسیده است، از دیگر راهکارهای مقابله با این تفکر نادرست است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری پیرامون وحدت، بیان داشت: امروز حمایت از دولت که با پشتوانه رای مردم برپا شده است از مصادیق وحدت به حساب می آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امام خمینی(ره) هرگز حاضر نشدند تا با جریان روشنفکری نهضت آزادی و جریان منحرف حوزه وحدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت مطلق، مطلوب نیست، گفت: امروز باید توجه داشته باشیم که چه کسانی دم از وحدت ملی می زنند و نباید وحدت ابزاری برای فرار از مجازات و پاسخگویی باشد. /909/ت302/ج

ارسال نظرات