۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۸۸۶۰۴
آیت الله موسوی جزایری:

حضور مبلغان در مدارس سبب نهادینه سازی مفاهیم اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، طرح معراج را از عالی‌ترین اهداف انقلاب دانست و گفت: با اجرایی شدن این طرح افزون بر استمرار حضور روحانیان در مدارس، مفاهیم ارزشمند اسلامی به دانش آموزان منتقل می شود.
آيت الله موسوي جزايري در آيين افتتاحيه طرح معراج مدارس خوزستان آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح معراج، این طرح را از عالی تری اهداف انقلاب خواند و به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «تمام مقصد ما مکتب است» اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون فعالیت های ارشادی و تربیتی از درون مدارس و آموزش و پرورش انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، از مزایای طرح معراج را ساماندهی حضور روحانیان در مدارس دانست و اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح افزون بر استمرار حضور روحانیان در مدارس، مفاهیم ارزشمند اسلامی به دانش آموزان منتقل می شود.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که طرح معراج با فرمان مقام معظم رهبری و پیگیری رییس جمهور به مرحله اجرایی رسیده است ابراز امیدواری کرد: این طرح ثمرات بسیاری برای جوانان دارد که در آینده ای نزدیک در سایر کشور اجرا شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که موفقیت این طرح به وجود حوزه علمیه و همچنین آموزش و پرورش جوان و پویا بستگی دارد، ابراز داشت: آموزش و پرورش در بردارنده همه جامعه است؛ از این رو جامعه باید توان و تلاش خود را جهت به ثمر رسیدن آن این طرح انجام دهد.

جهان اسلام نیازمند خدمات معنوی ایران است

استاد خارج فقه و اصول حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که جهان اسلام به خدمات معنوی ایران نیازمند است، به نقش خوزستان در این راستا اشاره و خاطر نشان کرد: خوزستان به سبب تسلط بر زبان عربی و آشنایی به فرهنگ ناب محمدی، مسؤولیت بسیاری جهت تبلیغ انقلاب به کشورهای اسلامی دارد؛ از این رو خوزستان باید دین خود را در زمینه پرورش روحانیان به اسلام ادا کند.

رییس شورای حوزه علیه خوزستان، ادامه داد: در خوزستان همچنان نیاز بسیاری برای تأمین روحانی وجود دارد؛ بنابراین تأسیس شهرک حوزوی در این استان احساس می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، هدف این سفر را توسعه حوزه های علمیه دانست و اذعان داشت: با توجه به استقبال بسیار جوانان از حوزه‌های علمیه و نیاز بسیار کشورهای اسلامی به این نهاد مقدس، ناگزیریم از جهت کمی و کیفی حوزه های علمیه را گسترش دهیم./945/پ202/س
ارسال نظرات