۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۸۶۵۶
آیت اللّه صافی در پیامی اعلام کرد؛

ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریست پرورش یابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به اجلاسیه سراسری اتحادیه شیعیان آلمان اعلام کرد:تمام اعصار شیعیان به این مبانی تعهد خاص داشته و دارند. ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریست پرورش یابد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز با صدور پیامی به اجلاسیه سراسری اتحادیه شیعیان آلمان اظهار داشت: در تمام اعصار شیعیان به این مبانی تعهد خاص داشته و دارند. ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریسم پرورش یابد. نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... دعاهائی که بما تلقین کرده‌اند؛ همه بلندترین معانی انسان پذیر و مقبول فطرت بشر را پیشنهاد می‌نماید.


متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم اللّه الرّ حمن الرّحیم

اجلاسیه سراسری اتحادیه شیعیان آلمان

السلام علیکم و رحمة الله

با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اجلاسیه و با مسألت توفیق بیشتر آن عزیزان برای تعظیم قرآن مجید و تکریم عترت طاهره (ثقلین کریمین) که بر حسب روایات متواتر و قطعی الصدور از طرق فریقین شیعه و سنی و معتبرترین مصادر اسلامی تمسک به آنها موجب امان از ضلالت و گمراهی است امید است از برکت این اجلاسیه‌ها و حضور و اجتماعات بتوانید هدایتهای نجات بخش قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را که پاسخ گوی همه نیازهای روحی و فکری و تعلیمات عالی انسانی است، به همگان برسانید.

هرشخص با وجدان و منطقی که این پیامها و راهنمائیهای اخلاقی و معنوی و خداشناسی و خیر و عدل و احسان به او برسد به فطرت پاک انسانی خود از آن استقبال می‌نماید. در جامعه‌ای مثل جامعه آلمان که از دیر زمان محققان و اسلام شناسان آن به اسلام گرایش نشان داده و حقیقت و حقانیت هدایتهای جامع و کامل و انسان‌ساز آن را ستوده‌اند این اجلاسیه‌ها خدمت به همگان و دعوت به حقوق انسان است. اسلام دین توحید، دین یگانگی و مساوات و برادری و مهربانی و بی امتیازی است و به همه اقوام و نژادها و ملل به چشم واحد نگاه می‌کند. صلح و دوستی در این دین از مسائل اصلی است و اولیاء دین و ائمه معصومین‌علیهم السلام فرموده‌اند:« هل الدین الا الحب» یعنی دین چیزی غیر از حب و دوستی نیست ظلم و بی رحمی و خشونت و تروریسم و بخاک و خون کشیدن گروهی زن و مرد و کودک و پیر و جوان در مکتب اسلام و هدایت اهل بیت علیهم السلام محکوم است.

در تمام اعصار شیعیان به این مبانی تعهد خاص داشته و دارند. ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریسم پرورش یابد. نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... دعاهائی که بما تلقین کرده‌اند؛ همه بلندترین معانی انسان پذیر و مقبول فطرت بشر را پیشنهاد می‌نماید.

اینجانب به همه شما برادران و خواهران که با آن دلهای پاک در این اجلاسیه حضور دارند و خصوصاً برادران و خواهران آلمانی تبار آلمان سرافراز به سوابق خوب و خدمات به بشریت درود می‌فرستم و برای همه خوشنودی و سعادت و رضای قلب مبارک حضرت ولی عصر مولانا المهدی ارواح العالمین له‌الفدا را آرزومندم.

والسلام علیکم و رحمة الله/ذی القعده1431
لطف الله صافی
/917/د102/ص
ارسال نظرات