۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۸۸۸۲۹
استاندار اردبیل:

ایثارگری روحانیان در دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار اردبیل گفت: روحانیان در طول تاریخ به ویژه در ایام دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل خدمات شایسته و ماندگاری را انجام دادند و با رسیدن به فیض شهادت به بالاترین درجه ایثار و فداکاری دست یافتند.
يادوراه شهداي روحاني
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، سیدحسین صابری، استاندار اردبیل عصر روز گذشته در جلسه هماهنگی یادواره شهدای روحانی در اردبیل اظهار داشت: روحانیان در طول تاریخ به ویژه در ایام دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل خدمات شایسته و ماندگاری را انجام دادند و با رسیدن به فیض شهادت به بالاترین درجه ایثار و فداکاری دست یافتند.

وی روحانیان را پیشروان وادی معرفت و تأثیرگذارن جامعه معرفی کرد و افزود: روحانیان ما همیشه و در طول تاریخ نشان دادند که مبارزه و مجاهدت سرسختانه‌ای با دشمنان اسلام و دین دارند و هرگز نیز اجازه تعدی و جسارت را به دشمنان نمی‌دهند.

صابری با یادآوری این‌که شهادت بالاترین درجه ایثار و از جان گذشتگی است، تصریح کرد: این توفیق کمتر نصیب انسان می‌شود و روحانیانی که به این هدیه بزرگ الهی دست یافتند تلاش کردند نگهبانان خوبی از خون و شهادت و ایثار و فداکاری باشند.

استاندار اردبیل در ادامه پیشنهاد کرد که تصاویر شهدا به صورت هنرهای ماندگار به ویژه کاشی‌کاری در مراکز دینی و فرهنگی استان تعبیه شود.

صابری اضافه کرد: برای عملی شدن این ایده رایزنی‌ها با هنرمندان صاحب سبک در هنر کاشی‌کاری انجام شده است.

وی همچنین بر طراحی هنرمندانه و نصب تصاویر شهدای روحانی استان در مراکز حوزه علمیه تاکید کرد.

صابری تشکیل چهار کمیته ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی را خاطر نشان کرد و افزود: تحقق شعار و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام همت و کار مضاعف برکات ممتازی را در حوزه فرهنگ نصیب مردم و جامعه می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز برگزاری این یادواره را از افتخارات مجموعه سپاه عنوان کرد و اظهار داشت: شهدای روحانی حق بزرگی بر گردن تمامی آحاد جامعه دارند.

وی با ارایه گزارشی از میزان تحقق تصمیمات جلسات قبلی ستاد برگزاری این یادواره را با اهمیت و در معرفی بهتر مجاهدت روحانیان تأثیرگذار عنوان کرد. /935/د102/س
ارسال نظرات