۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۹۱۷۲

نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان، با رویکرد وحدت و همدلی بیشتر امروز در چابهار برگزار شد.
نشست مشترک علما شيعه و سني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان، صبح روز یک‌شنبه نهم آبان، با رویکرد وحدت و همدلی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، درباره این نشست‌ گفت: در نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان، آیت الله علم الهدی، معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی، افزود: این همایش با حضور بیش از 350 نفر از ائمه جمعه و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان برگزار شد.

حجت الاسلام قربانپور‌ اظهار داشت: همچنین چند مقاله از مقالات ارسال شده از سوی علما و روحانیون شیعه و سنی استان، در نشست ارائه و مقالات برگزیده تجلیل شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان‌ خاطر‌نشان کرد: نقش علمای فریقین در احیای سیره نبوی و تمدن اسلامی، نقش وحدت فریقین در مقابله با ناتوی فرهنگی، نقش وحدت فریقین در گذر از فتنه های داخلی و خارجی، اهل بیت‌(ع) محور وحدت امت اسلامی و دست های پیدا و پنهان دشمنان در ایجاد اختلافات و فرقه‌سازی مذهبی موضوعات فراخوان مقالات این نشست بوده است‌./940/پ202/س
ارسال نظرات