۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۸۹۵۰۰
صفار هرندی:

تئوری تغییر اوباما با پاسخ منفی مردم آمریکا روبه‌رو شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم آمریکا متوجه شده‌اند که تغییری در عرصه داخلی و خارجی آمریکا وجود ندارد.
محمد حسين صفار هرندي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدحسین صفارهرندی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این‌که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از تمام فرصت‌ها برای مقابله با این نظام اسلامی بهره جسته‌اند، اظهار داشت: ملت ایران که این انقلاب را با نام خدا آغاز کرده است خیز خود را برداشته و یکسره به جلو می‌تازد و دشمنان را از نفس انداخته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی ایران را بر جهان یادآور شد و گفت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها به خودی خود برای استکبار غرب و شرق مسئله بود بلکه خیزش تازه‌ای نیز در میان ملل آزاده جهان پدید آورد که خود را از دامان وابستگی به آمریکا و شوروی نجات دهند و همین آنان را بیش از سایر مسائل نگران کرده بود.

وی با اشاره به برخی اقدامات برخی کشورها که با تشکیل جنبش عدم تعهد برای حرکت به سمت استقلال و عدم وابستگی در تلاش بودند، تصریح کرد: اما این جنبش هم مدتی بعد با تقسیم‌بندی به دو گروه کشورهای طرفدار آمریکا و شوروی عملاً از اهداف اولیه تشکیل خود فاصله گرفت و نتوانست استقلالش را حفظ کند.

صفار هرندی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران را در عدم وابستگی آن به غرب و شرق عنوان کرد و گفت: در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی ایران این ملت ذره‌ای از آرمان‌های خود و حفظ استقلال خود عدول نکرده و همین موجب شده تا بتواند روز به روز به پیشرفت و توسعه دست یابد.

وی با مقایسه کشورهای وابسته در منطقه با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران اسلامی اکنون با گام نهادن در عرصه علم و فناوری، قطع وابستگی و انجام کارهای بزرگی مانند فرستادن ماهواره امید به آسمان و ورود به عرصه فناوری‌های نوین توانسته است خود را از مدار وابستگی به استکبار خارج کند.

صفارهرندی، موفقیت‌های کشورمان را در انرژی هسته‌ای یادآور شد و گفت: زمانی خط قرمز برای ما وجود 16 دستگاه سانتریفیوژ بود اما دولتمردان ما با تعقیب خط علمی و تحت رهبری مقام معظم رهبری هم اکنون تعداد این دستگاه‌ها را به 7 هزار سانتریفیوژ رسانده‌اند.

وی، انقلاب اسلامی ایران را بستری برای بروز استعدادهای جوانان کشور دانست و گفت: شتاب علمی که در حال حاضر بر کشور حاکم شده بیانگر وجود استعددهای درخشانی است که انقلاب اسلامی ایران را به یک الگوی ماندگار در جهان تبدیل کرده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به رشد انتشار مقالات علمی پژوهشگران کشورمان در مجلات ISI اشاره کرد و افزود: همه این اتفاقات جایگاه ایران اسلامی را در سطح جهان ارتقا داده به همین خاطر است که از یک مقام مسئول ایرانی نه تنها در لبنان بلکه حتی در کشورهایی که قمر استکبار هم فرض می‌شود، استقبال باشکوهی به عمل می‌آید.

صفار هرندی، موقعیت سیاسی نظامی ایران اسلامی را بسیار فراتر از گذشته دانست و گفت: روزگاری اگر استکبار می‌خواست چیزی را بر ملت ایران تحمیل کند کافی بود قایق‌های توپ‌دار را در آب‌های جنوب به نمایش بگذارد اما اکنون حتی با تحریم و تهدید آشکار هم کاری از پیش نمی‌برد و دولتمردان جمهوری اسلامی به آسانی پاسخ آنها را می‌دهند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش استکبار برای مذاکره پشت درهای بسته و تماس‌های مکرر در این زمینه اظهار داشت: اگر استکبار حرفی برای گفتن دارد باید برای مذاکره عادلانه وارد میدان شود چرا که ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و سند عدم وابستگی خود را نشان داده و از این مراحل عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت آمریکا در دو سال اخیر گفت: تئوری تغییرات اوباما در ایالات متحده آمریکا تنها با گذشت دو سال با پاسخ منفی مردم این کشور مواجه شده است.

صفارهرندی افزود: هنگامی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال انجام بود بسیاری از ایجاد تغییر و دگرگونی با روی کار آمدن اوباما خبر می‌دادند ولی هم اکنون مردم این کشور متوجه شده‌اند که چنین چیزی در عرصه داخلی و خارجی آمریکا وجود ندارد.

وی گفت: امروز مردم این کشور از روی کار آمدن اوباما نیز پشیمان شده‌اند چرا که جهان با دو سال گذشته بسیار تفاوت پیدا کرده است.

صفارهرندی با اشاره به زورگویی و خوی استکباری ایالات متحده در اقصی نقاط عالم تصریح کرد: بر اساس همین منش بود که دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 سفارت این کشور در تهران را که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، تسخیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان آمریکا هیچ‌گاه نتوانسته‌اند اعتماد مردم ایران را در طول تاریخ جلب کنند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس بود که ملت بیدار و دانشجویان آگاه ایران با تسخیر سفارت این کشور پاسخی کوبنده به زورگویی‌ها و خوی استعماری آمریکا دادند.

صفارهرندی، ملت ایران را سرافراز و بی‌همتا در جهان توصیف کرد و افزود: این ملت در طول 31 سال گذشته یاد گرفته که چگونه در جهان سروری کند و هیچ‌گاه زیربار ذلت نرفته و نخواهد رفت.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم طی سخنانی از 13 آبان به عنوان نماد مبارزه و حرکت برای تحقق شعار نه غربی، نه شرقی یاد کرد و گفت: سیزده آبان یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

سید محمدتقی علوی با اشاره به اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی اظهار داشت: دانشجویان آگاه و بصیر در آنزمان با این اقدام به استکبار جهانی این پیام را دادند که اجازه خواهند داد این مرکز به محلی برای براندازی انقلاب اسلامی ایران تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در حال حاضر گفت: اکنون نیز دانشجویان باید با حضور در صحنه در خط مقدم جنگ نرم جای بگیرند و نگذارند خدشه‌ای به انقلاب اسلامی وارد آید.

گفتنی است، این مراسم از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز برپا شده بود./935/د102/س
ارسال نظرات