۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۸۹۵۸۸
امام جمعه مشهد:

رسالت اصلی انقلاب اسلامی جهانی کردن استکبارستیزی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مسأله استکبار‌ستیزی در فرهنگ‌های همه ملت‌ها بومی شود، ابراز داشت: استکبارستیزی باید زمینه فرهنگ همه ملت‌ها در زمین شود، کار ما مبارزه و جهانی کردن استکبار ستیزی است.
13 آبان آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، با اشاره به حوادث تاریخی13 آبان‌ اظهار داشت: استکبارستیزی ملت ایران آغازش در 13 آبان 58 در تسخیر لانه جاسوسی امریکا بود؛ اما یک جریانی است که روز به روز گسترده تر و متبلورتر باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی یک اصل اصیل انقلاب ماست، تصریح کرد: استکبارستیزی سهم وجود امام زمان(عج) در انقلاب است چون ما ادعا می کنیم انقلابمان زمینه ساز فرج است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که وجود استکبار مانع فرج امام زمان است، ادامه داد: مقابله استکبار کار اصلی ما در این انقلاب است.

وی استکبارستیزی را ستیز با مانع ظهور امام زمان(عج) و فرج او بیان کرد و اذعان داشت: وظیفه داریم به عنوان زمنیه ساز فرج باید استکار ستیزی را در کره زمین ایجاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کسانی که در گوشه و کنار مملکت دم از امام زمان(عج) و ولایت می زنند و دانسته و نداسته به نفع آمریکا و انگلیس کار می کنند اینها دشمن و یار دشمنان امام زمان(عج) هستند و مانع ظهور امام زمان(عج) به شمار می‌ روند.

اگر انقلاب ما استکبار ستیز نباشد ماهیت خود را برای زمینه سازی فرج از دست داده است

وی با بیان اینکه اگر انقلاب ما استکبار ستیز نباشد ماهیت خود را برای زمینه سازی فرج از دست داده است، بیان داشت: باید ببینیم بعد از سی سال امروز در چه جایگاهی از استکبارستیزی قرار داریم، از روز اولی که مبارزه با طاغوت شروع شد هنوز هم زمزمه مردم ما اعم از نخبگان و مردم عادی مرگ بر آمریکا بوده و هست.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: آن روزی که دانشجویان پیرو خط امام جاسوسخانه آمریکا را تصرف کردند کشورمان در منطق همه مجامع بین المللی محکوم بود که خود را با این عمل نابود کرده است اما یک نفر بود که با شهامت اعلام کرد این انقلاب دوم است و او کسی نبود جز امام بزرگوارمان.

وی با اشاره به این‌که آن روز در هیچ نقطه ای از جهان مرگ بر آمریکا نبود و یک جا پرچم آمریکا آتش زده نمی شد، افزود: اکنون بعد از 31 سال می بینم که حتی خود آمریکایی ها پرچم آن جا را به آتش می کشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آمریکا به عنوان یک جریان منفور و یک جلاد در برابر بینش انسان‌های کره زمین معرفی شده و این موضوع نشان دهنده استکبار‌ستیزی مردم کشورمان در‌ این چند سال است، اظهار داشت: استکبارستیزی مردم ایران تا جایی که زمینه سازی برای ظهور باشد، ادامه دارد.

مسأله استکبار ستیزی باید در فرهنگ‌‌ همه ملت‌ها بومی شود

وی با تأکید بر اینکه مسأله استکبار‌ستیزی در فرهنگ‌های همه ملت‌ها بومی شود، ابراز داشت: استکبارستیزی باید زمینه فرهنگ همه ملت‌ها در زمین شود، کار ما مبارزه و جهانی کردن استکبار ستیزی است و ریشه کن کردن آن بر عهده امام زمان است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این کشور کشور امام زمان(عج) است، یادآور شد: امام خمینی(ره) پیامبر گونه راه را به ما نشان داد و رهبر معظم انقلاب بیست سال بعد از امام راه را متبلورتر و شکوفاتر در پیش پای مردم هموار کرده و می کند و این حرکت تأویل پذیر نیست تا ظهور امام زمان محقق شود.

وی با اشاره به شهادت امام جواد(ع)، گفت: همه ظلم‌های که به اولیا خدا شده است، معلول استکبار است، امام جواد(ع) در بین همه ائمه(ع) شهادتش به دو جهت شبیه امام حسین(ع) است، یکی این‌که همچون بدن امام حسین(ع) که سه شبانه روز روی خاک بود بدن امام جواد(ع) نیز بر روی پشت بام بود و شباهت دوم این است که امام حسین(ع) را با لب تشنه کشتند و امام جواد(ع) نیز فریاد العطش می زد و به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باز هم وقتی این شهادت را کنار امام حسین(ع) بگذاریم می بینیم فاصله بسیاری بین این دو شهادت وجود دارد، در نهایت بدن امام جواد(ع) با احترام تشییع شد؛ اما بدن امام حسین(ع) در غروب عاشورا بر زیر سم‌های اسبان قرار گرفت./934/پ201/س
ارسال نظرات