۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۹۸۳۳

مفتی برجسته شیعه در لبنان بر پرهیز از اختلاف تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ شیخ علی مکی با محکوم کردن زیاده گویی برخی افراد در رسانه های دیداری و شنیداری لبنان پیرامون کشمکش های مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و مسلمانان و مسیحیان، سخنان درباره فرقه گرایی و تعصب مذهبی را زمینه ساز نابودی میهن دانست.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی مکی، مفتی برجسته شیعه در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در نشست دایمی فرهنگی در مجمع خیریه منطقه حبوش در جنوب لبنان، سخنان کسانی را که در رسانه های دیداری و شنیداری، پیوسته از کشمکش مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و مسلمانان و مسیحیان دم می زنند را محکوم کرد و گفت: سخنان پیوسته پیرامون فرقه گرایی و تعصب مذهبی زمینه ساز نابودی میهن است.

وی این امر را مخالف با منطق سیاسی و میهن پرستی دانست و با تاکید بر اینکه اهل سنت امام موسی صدر را نربودند و شیعیان رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را ترور نکردند، گفت: خیانت و ترور، آیین آدم کشان و خارج شدگان از دین است که نه دینی دارند و نه طایفه ای.

وی از بزرگان مذهبی پیش از سران سیاسی خواست تا هنگام سخن گفتن پیرامون کشمکش بر در فرقه گرایی و تعصب مذهبی نکوبند و گفت: زمان آن فرارسیده است دریابیم که ما همگی لبنانی هستیم و کسانی که به خیانت، جاسوسی و وابستگی روی می آورند هم میهنان ما نیستند، هرچند در جغرافیایی یکسان زندگی کنیم./981
ارسال نظرات